مدیرکل ارشاد مازندران مطرح کرد:

ساخت فیلم داستانی شهدای خانطومان / حمایت مالی 160 میلیون تومانی از سینمای مازندران

مدیرکل ارشاد مازندران مطرح کرد: ساخت فیلم داستانی خانطومان از سوی اداره کل در حال اجراست و تاکنون 442 رسانه مجوز رسمی دریافت کردند و 780 جلد کتاب سال گذشته به چاپ رسیدند.
کد خبر: ۹۱۳۲۳۶۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  محمود شالویی در نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین‌المللی وارش واقع در خانه موزه تاریخی آقاجانی بابل، اردیبهشت 98 را یک اردیبهشت مهم در رخداد فرهنگی و هنری این استان خواند.

وی با بیان اینکه مازندران با درگیری سیل در برخی از مناطق در ابتدای سال جدید و رنج و سختی عده‌ای از هم استانی‌های ما، برخی از برنامه‌های فرهنگی و هنری صرف کمک به سیل‌زدگان شد، افزود: مهمترین اهداف چنین برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ایجاد نشاط و فروزندگی در این مناطق بوده است.

شالویی با اشاره به اینکه مدت چهار سال جشنواره فیلم وارش متوقف شد و امسال پس از هشت دوره به میزبانی بابل این جشنواره برگزار می‌شود، تصریح کرد: این استان برگزاری دو واقعه مهم جشنواره شعر علوی و فیلم وارش داشت که با تلاش جشنواره فیلم وارش تحقق یافت و امیدواریم دومین جشنواره نیز به‌زودی رونق یابد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم وارش استارت کار از تیرماه 97 زده و تا اسفندماه به‌طور جدی دستور کار قرار گرفت بدون آن که بودجه‌ای به تیم جشنواره اختصاص یابد عنوان کرد: ارشاد مازندران سال گذشته در بخش فصل 5 با یکسری مشکلات مالی پیش آمد و امسال برطرف شده اما تاکنون برای برگزاری چنین جشنواره هایی بودجه ای پرداخت نشده است.

مدیرکل ارشاد مازندران با تاکید بر اینکه در برگزاری جشنواره‌های هنری حمایت خود دریغ نمی‌کنیم زیرا باید برای جوایز هزینه شده و دریافت شود اظهار داشت: تاکنون جشنواره‌های سبک زندگی، لیلم، نامه به امام رضا(ع)، جشنواره استانی تئاتر، برگزاری نمایش عروسک اپرای عاشورا به اجرا درآمد بدون آن که بودجه ای به این جشنواره‌ها اختصاص یابد.

شالویی گفت: هنگام برگزاری جشنواره امکان تحلیل وجود ندارد با وجود آن که نکته نظرات و انتقاداتی ممکن است به وجود بیاید اما بعد از برگزاری جشنواره می‌تواند یک جریان دیپلماسی فرهنگی ختم یابد و رسانه قلم بزند.

وی با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی اکو از روسیه در این استان تصریح کرد: عضو این دفتر نماینده‌ای است که از کشور همسایه حضور می‌یابد که می‌تواند به دنبالش مبادلات اقتصادی و تجاری را فراهم آورد و این به نفع مازندران است.

مدیرکل ارشاد مازندران با اعلام اینکه سال گذشته دو رویداد بزرگ چون کسب رتبه برتر در پایتخت کتاب روستا و پژوهش در کل کشور رخ داده اما متاسفانه رسانه‌ای و انعکاس خبری داده نشد، افزود: نباید اجازه داد حوزه فرهنگ را با سیاست و حوزه سیاسی انتقال داد زیرا اگر به این سمت برود کاری نمی‌توانیم پیش ببریم.

شالویی از برگزاری بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کوهستانی در بهشهر خبر داد و مطرح کرد: همچنین ساخت فیلم داستانی خانطومان از سوی اداره کل در حال اجراست و تاکنون 442 رسانه مجوز رسمی دریافت کردند و 780 جلد کتاب سال گذشته به چاپ رسیدند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم وارش زیرساخت‌ها فراهم شد تا هر ساله این جشنواره به اجرا درآید، بیان کرد: تاکنون جشنواره ملی بوده و اکنون بین‌المللی درآمده است.

مدیرکل ارشاد مازندران از فعالیت 16 سالن سینمایی در این استان خبر داد و گفت: برخی از این سالن‌ها نیاز به بازسازی دارند، با راه‌اندازی سالن جدید سینمایی در ساری تیرماه امسال وضعیت بهتری در استان پیدا می‌کند.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای با سازمان سینما انعقاد شد تا با رایزنی فرمانداران و شهرداران و با ورود بخش خصوصی به‌ازای یک پرده 160 میلیون تومان حمایت مالی می‌شود.

شالویی خاطرنشان کرد: مازندران می‌تواند استانی برای سینما مستند در یکی از مراکز بین‌المللی شود.

 

 

تسنیم/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار