جهادگران بسیج کارمندان استان فارس توانستند سه دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری را به مناطق سیل‌زده استان خوزستان اعزام کنند و بیش از ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری، ۸ دستگاه لودر، ۲۰ دستگاه خودروی سبک و دو دستگاه کامیون را به مناطق خسارت‌دیده استان فارس بفرستند
کد خبر: ۹۱۳۲۳۳۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش سرویس بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج،  نیرو‌های جهادگر بسیج کارمندان همچون دیگر جهادگران بسیجی و سپاهی از همان روز‌های نخست وقوع حادثه سیل در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، ایلام و ... حضور یافتند و کار امدادرسانی به مردم را آغاز کردند. جهادگرانی که در قالب بیش از ۳۱۸ تیم تخصصی فنی آب، برق، گاز، مخابرات، تأسیسات ساختمانی، تعمیرکار ماشین‌آلات سنگین و راهداری و ... کمک‌رسانی را شروع کردند و حالا هم قصد دارند رکورد برگزاری ۴ هزار میز خدمت سال گذشته را امسال در مناطق سیل‌زده بشکنند و به مشکلات مردم خاتمه دهند.

از همان ابتدای وقوع حادثه در استان‌های شمالی و جنوب غربی، جهادگران بسیج کارمندان وارد میدان شدند و کار جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده، اصلاح و بازسازی زیرساخت‌های خطوط و انشعابات آب، برق، گاز، مخابرات و تأسیسات ساختمانی را آغاز کردند. جهادگرانی که به گفته رئیس سازمان بسیج کارمندان در قالب بیش از ۳۱۸ تیم تخصصی به مردم کمک‌رسانی کردند و توانستند خیلی زود زیرساخت‌های شهری و روستایی مناطق سیل‌زده را بازسازی کنند و اکنون نیز در حال اصلاح مابقی زیرساخت‌های خسارت‌دیده هستند. ناصر فصیح رامندی با اشاره به اینکه خسارت جاری شدن سیلاب در استان‌های خوزستان و لرستان به نسبت دیگر مناطق خسارت دیده بیشتر بود به «جوان» می‌گوید: «نیرو‌های متخصص بسیج کارمندان از همان ابتدا به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و اقداماتی همچون اصلاح زیرساخت‌ها و حتی کار لایروبی و خالی کردن آب از منازل را بر عهده گرفتند.» چراکه شدت خسارت ناشی از حادثه به قدری بود که نیرو‌ها به هر کاری که از دستشان برمی‌آمد دست می‌زنند. در این راستا می‌توان به جمع‌آوری و ارسال میلیون‌ها تومان وجه نقد برای کمک به مناطق سیل‌زده، ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو و ۴۰۰ عدد چادر گروهی برای اسکان سیل‌زدگان و اقداماتی از این دست اشاره کرد. البته کمک‌رسانی‌های بسیج کارمندان به همین چند قلم کالای ارسالی منتهی نمی‌شود و نیرو‌های جهادگر بسیج کارمندان استان به استان به مناطق سیل‌زده کمک کرده‌اند. در این خصوص می‌توان به کمک جهادگران بسیج کارمندان با ارسال یک تن سبوس برای خوراک دام و طیور مناطق سیل‌زده، اختصاص یک روز حقوق بخشی از کارکنان بسیج کارمندان اداره پست، اداره فنی خاک، اداره غله، اداره کل جهاد کشاورزی، اداره آب و فاضلاب روستایی، اداره ثبت احوال، اداره بازرگانی، بنیاد مسکن، همچنین اعضای پایگاه‌های بسیج ادارات شهرداری زنجان، اداره بیمه سلامت، اداره برق، اداره اتوبوسرانی، بانک رفاه، بانک تجارت، اداره دیوان محاسبات و بانک مسکن برای کمک به سیل‌زدگان و جمع‌آوری و ارسال کالای مایحتاج زندگی شامل ارزاق و لوازم ضروری به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات بسیج کارمندان زنجان اشاره کرد. همچنین این جهادگران با ارسال هزار و ۹۰۰ عدد بطری آب معدنی بزرگ، ۵ تن کیسه آرد برای پخت نان، یک کیسه برنج، ۵ هزار قرص نان، ۹ تخته پتو، ۴ تخته فرش و ۴۲۸ دست پوشاک به مردم کمک‌رسانی کردند.

کمک میلیاردی بسیج کارمندان به مردم

به گزارش جوان، همچنین جهادگران بسیج کارمندان استان فارس هم توانستند طی این روز‌ها سه دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری را به مناطق سیل‌زده استان خوزستان اعزام کنند و بیش از ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری، ۸ دستگاه لودر، ۲۰ دستگاه خودروی سبک و دو دستگاه کامیون را به مناطق خسارت‌دیده استان فارس بفرستند. علاوه بر این آن‌ها ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری به همراه سه دستگاه لودر، هشت دستگاه کمپرسی و یک دستگاه تریلی کمرشکن را هم به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام کردند. البته همانطور که گفته شد اقدامات بسیج کارمندان با همین چند مورد تمام نمی‌شود و آن‌ها با جمع‌آوری و ارسال کالای مایحتاج زندگی همچون لوازم ضروری به تعداد ۶ کامیون، یک کانتینر و ۲ هزار و ۸۰۰ بسته موادغذایی و آب معدنی، فرش، موکت، پتو، یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، کفش و البسه و سایر لوازم ضروری به مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان توانستند کمک بزرگی به مردم استان‌های سیل‌زده کنند. در کنار این فعالیت‌ها با ارسال ۳۴۹ کارتن خرما، ۸۵ عدد کنسرو تن ماهی و به طور کلی ۱۹۰ بسته کنسرو، ۵۰ کارتن ماکارونی، ۱۰۰ کارتن کلوچه، ۲۵۰ بسته آب معدنی و ۱۳۰ کیسه برنج و ... نیز سبد غذایی مردم را تأمین کرده‌اند. از دیگر اقدامات این گروه‌های جهادی استانی نیز می‌توان به ارسال ۲ هزار گونی پلاستیکی، ۳۳ جفت کفش، ۱۳۰ تخته پتو، یک وانت مواد شوینده و ۵۰۰ دست پوشاک، ارسال پنج عدد یخچال، ۱۰ عدد بخاری، امدادرسانی به شهر معمولان و انتقال موادغذایی و بهداشتی و کابل‌کشی روی رودخانه، ایجاد دو نانوایی سیار شبانه‌روزی، ارسال یک دستگاه کامیون اسباب‌بازی، ارسال ۱۵ عدد منبع آب هزار لیتری به مناطق سیل‌زده خوزستان اشاره کرد. البته همانطور که گفته شد خدمت‌رسانی‌ها از سوی کارمندان بسیجی به قدری زیاد هستند که نمی‌توان تک به تک به همه آن‌ها اشاره کرد و تمام این آمار و ارقام بخش کوچکی از خدمات بسیجیان سازمان بسیج کارمندان به مردم خسارت‌دیده را نشان می‌دهد؛ چراکه از هرکدام از استان‌های قم، کرمانشاه، کردستان، گلستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، تهران و ... گاهی بسته‌های کمک‌رسانی‌ای بیش از فارس و زنجان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

برگزاری میز خدمت در مناطق سیل‌زده

حالا که شرایط سیل‌زدگان بهتر از روز‌های نخست حادثه شده است و مردم کم‌کم به کمک نیرو‌های امدادی به خانه‌‎هایشان بر‌می‌گردند به گفته رئیس سازمان بسیج کارمندان، این سازمان قصد دارد نوع دیگری از خدمت‌رسانی را برای ماه‌های آتی در مناطق سیل‌زده آغاز کند. فصیح رامندی در این باره با اشاره به اینکه سال گذشته و در شرایط عادی جهادگران این سازمان توانستند بیش از ۴ هزار میز خدمت را در سراسر کشور برپا کنند و با گوش دادن به مشکلات مردم، در راستای رفع نیاز آن‌ها گام بردارند، بیان می‌کند: «امسال قصد این را داریم که بیش از سال گذشته میز خدمت برگزار کنیم و اولویت اصلی ما برای برپایی این میز در استان‌های خسارت‌دیده از سیل است.» بنابراین نه تنها بسیجیان این سازمان قصد شکستن رکورد خدمت‌رسانی سال گذشته خود را دارند بلکه مشکلات مردم استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، گلستان و ... که بهار امسال با خسارت ناشی از سیل روبه‌رو بودند هم به‌زودی خاتمه می‌یابد. خساراتی که به طور حتم فقط و فقط با خدمات جهادی جبران می‌شود و بسیجیان کارمند برای انجام آن اکنون پیش‌قدم شده‌اند.

 

ارسال نظرات