خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه محوری هفته بسیج کارگری در نهم اردیبهشت(بزرگداشت شهید برونسی) گفت: یادواره شهدای کارگری در نیروگاه سیکل ترکیبی قاین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۳۲۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رزمندگان جبهه اقتصادی امروز کارگران هستند که با وجود مشکلات و سختی ها همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند و رونق تولید مرهون تلاش کارگران است.

 

همه ساله از پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته بسیج کارگری نامیده می شود. نهم اردیبهشت ماه مقارن با سالروز شهادت شهید برونسی است که اسطوره شهدای جامعه کارگری است و این روز شاخص هفته بسیج کارگری و روز قشر نامگذاری شده است.

 

محمد محمدی مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: در حوزه های مقاومت بسیج 11 شهرستان استان روز قشر بسیج کارگری ویژه برنامه گرامیداشت این روز برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در 11شهرستان حوزه مقاومت بسیج کارگری و در 32 واحد تولیدی و کارخانه پایگاه مقاومت بسیج کارگری فعال است عنوان داشت: جلسات کمیته پشتیبانی برنامه های هفته بسیج کارگری در مرکز استان و شهرستانها با حضور متولیان جامعه کارگری استان برگزار شده است.

 

محمدی افزود: ویژه برنامه گرامیداشت روز قشر بسیج کارگری به منظور بزرگداشت مقام شهید برونسی دوشنبه نهم اردیبهشت ماه در شهرستانها توسط حوزه های مقاومت بسیج کارگری با حضور متولیان کار و کارگری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برنامه محوری هفته بسیج کارگری در نهم اردیبهشت گفت: با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر مسئولین یادواره شهدای کارگری در شهرستان قاین در نیروگاه سیکل ترکیبی قاین برگزار می شود و سپس عطر افشانی گلزار شهدای گمنام در این روز در برنامه گنجانده شده است.

 

وی با بیان اینکه پنجم اردیبهشت اولین روز هفته بسیج کارگری با شعار محوری «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» است خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، پیاده روی خانوادگی کارگران با هماهنگی حوزه جامعه کارگری طبس، حضور سازمان یافته جامعه کارگری در نماز جمعه و ابلاغیه محوری قرائت شده است.

 

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: دوشنبه نهم اردیبهشت با عنوان « بسیج کارگری، تشکل ها  و حمایت از تولید ملی»، دهم اردیبهشت با عنوان « بسیج کارگری، پیشرفت و خودباوری» و یازدهم اردیبهشت « بسیج کارگری، ولایتمداری و ایستادگی » نامگذاری شده است.

 

وی عنوان کرد: شنبه هفتم اردیبهشت جلسات روشنگری و اخوت کارگری و کارفرمایی و کارگاه هم اندیشی مدیران و رفع موانع تولید در برخی شهرستانها برگزار شد.

 

محمدی با بیان اینکه چهارشنبه 11اردیبهشت تجلیل از کارگران نمونه را در شهرستان بیرجند داریم افزود: بازدید برخی از مدیران مرتبط با جامعه کار و صنعت از شهرک صنعتی بیرجند، تجلیل از کارگران نمونه جامعه هدف شهرداری، جشن بزرگ تجلیل از کارگران نمونه در فردوس و مسابقات ورزشی بین کارگران واحدهای تولیدی در مرکز استان و برخی شهرستانها از دیگر برنامه ها در طول هفته بسیج کارگری است.

 

وی با اشاره به برنامه متمایزی که امسال اجرا می شود گفت: دیدار با 10 خانواده کارگران از کار افتاده است که متوفیان حین کار به حساب می آیند و برنامه ریزی توسط متولیان جامعه کارگری صورت گرفته و تسهیلات قرض الحسنه به برخی کارگران نیازمند که شناسایی شده اند اختصاص می گیرد.

 

مسئول بسیج کارگری استان با بیان اینکه در این هفته هیئت اندیشه ورزی کارگری در شهرستانها تشکیل می شود خاطرنشان کرد: این هیئت ها متشکل از جمعی افراد صاحبنظر هستند که تجربه هایی در دل واحدهای تولیدی کسب کرده اند و از مجموعه برخی مدیران دولتی ساماندهی شده اند و محور اصلی کار این هیئت ها مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و به استان انعکاس می دهند.

 

محمدی بیان داشت: یکشنبه 8اردیبهشت اعزام به معدن قلعه زری به همراه فرمانده ناحیه سپاه خوسف به منظور عیادت و دلجویی از فرزند کارگر معدن که گرفتار بیماری صعب العلاجی است.

 

وی اضافه کرد: پنج شنبه در آخرین روز هفته بسیج کارگری برنامه شاخص دیگری در کارخانه هبلکس در شهرک صنعتی بیرجند با سخنرانی سردار احمدی فرمانده سابق سپاه قم برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها