مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز در گفتگو با «بسیج»؛

۹۰ دانشجوی جهادگر البرزی در مناطق سیل‌زده کشور خدمت‌رسانی می‌کنند

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز گفت: ۹۰ دانشجوی جهادگر البرزی شامل ۵۰ جهادگر در مناطق سیل‌زده استان خوزستان ، ۲۰ جهادگر در مناطق سیل‌زده استان لرستان و ۲۰ جهادگر در مناطق سیل زده ‌گلستان خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۳۲۲۶۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، بهنام نظری مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز در گفتگو خبرگزاری بسیج  از اعزام سه گروه جهادی از دانشجویان این استان به خوزستان، لرستان و گلستان خبر داد و اظهار داشت : گروهی که به خوزستان اعزام شده، متشکل از سه گروه تخصصی است که در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و بهداشت و سلامت فعالیت می‌کند.

۹۰ دانشجوی جهادگر البرزی در مناطق سیل‌زده کشور خدمت‌رسانی می‌کنند

نظری با بیان اینکه گروه بهداشت و سلامت متشکل از پزشک، پرستار، ماما، هوش بر و امدادگر است، افزود: این گروه با همکاری گروه حشدالشعبی عراق در اردوگاه‌ها و مناطقی که نیاز به خدمات درمانی دارند اعزام می‌شوند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز ادامه داد: در کنار خدمات بهداشتی، بسته‌های بهداشتی شامل لوازم بهداشتی بانوان، وسایل شوینده، مسواک و دارو در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه عمرانی در خوزستان در دو گروه فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از گروه‌ها در روستای شاکریه در ساخت سیل بند کمک می‌کنند و گروه دیگر در سبحانیه در تعمیر منازل مردم همکاری می‌کنند.

نظری ادامه داد: گروه فرهنگی نیز در دو بخش در اردوگاه‌های شهری و در روستا‌ها مشغول ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر از دانشجویان جهادگر به خوزستان رفته اند، گفت: از این تعداد ۲۰ نفر خانم و ۳۰ نفر دانشجوی آقا هستند.

به گفته نظری، در اردوی خوزستان در کنار فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی، دو دانشجوی جهادگر نیز مشغول مستندسازی از فعالیت‌های جهادی در مناطق سیل زده خوزستان و همچنین وضعیت این مناطق هستند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز به اردو‌های جهادی لرستان اشاره کرد و گفت: گروه اعزامی به لرستان، دانشجویان دامپزشکی هستند که در منطقه چگینی خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در لرستان توجه بیشتر گروه‌های جهادی به پلدختر و معمولان بود و منطقه چگینی مورد توجه مسئولان و جهادگران نبود، در حالیکه مردم بسیاری از دام‌های خود را از دست داده اند یا دام هایشان گرفتار بیماری‌های پس از سیل شده اند.

نظری گفت: این گروه جهادی متشکل از ۲۰ دانشجوی دامپزشکی است که با تجهیزات کامل و دارو به منطقه اعزام شده اند.

وی در خصوص اردوی جهادی دانشجویان البرز به گلستان گفت: ۲۰ دانشجوی جهادگر در گمیشان، منطقه خواجه نفر مستقر شده اند و البته با توجه به اینکه در مناطق دیگر استان، سیل وارد شهر‌ها شده، در هر قسمتی که نیاز باشد، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز گفت: اردوی خوزستان از چهارم اردیبهشت شروع شده و تا نهم این ماه ادامه می‌یابد، اردوی لرستان نیز از ۵ تا ۱۳ اردیبهشت است و در گلستان نیز از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت فعالیت دانشجویان جهادگر ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ادامه فعالیت جهادگران البرز در مناطق سیل زده به این بستگی دارد که مجوز‌های لازم برای اعزام جهادگران صادر شود.

نظری تصریح کرد: این اردوها با حمایت دانشجویان برگزار شده و جمع آوری کمک‌های مردمی نیز به همت خود دانشجویان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار