روایت نماینده یمن در نمایشگاه کتاب از رویای بر باد رفته آل‌سعود درباره این کشور

نماینده کشور یمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مردم یمن وارد پنجمین سال جنگ با عربستان شده است. دشمن فکر می‌کرد دو هفته‌ای کل یمن را اشغال می‌کند، اما الان ۵ سال است به آرزویش نرسیده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۹۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «احمد الشمی» مسئول غرفه کشور یمن در نمایشگاه کتاب تهران، درباره فعالیت کشور یمن در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: با برپایی غرفه یمن تلاش داریم تا مخاطبان ایرانی با تاریخ و فرهنگ مردم یمن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه یمن دارای تاریخی قدیمی است، گفت: در حال حاضر کسی به تاریخ باستانی یمن توجهی ندارد، اما ما می‌خواهیم به مردم ایران و جهان تاکید کنیم که یمن تاریخ باقدمتی دارد.

الشمی با بیان اینکه ما برای اینکه در جنگ و محاصره قرار داریم نتوانستیم ناشران و نویسندگان یمنی را به تهران عازم کنیم، گفت: با وجود جنگ در کشور ما، اما برای نمایشگاه کتاب تهران کتاب‌هایی را همراه آورده‌ایم تا به نمایش بگذاریم، اما امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی دوباره شاهد حضور ناشران و نویسندگان یمنی در ایران باشیم و تعداد بیشتری از کتاب‌های یمن را به نمایش بگذاریم.

وی به فعالیت ناشران یمن اشاره کرد و افزود: به واسطه بروز جنگ از تعداد ناشران فعال در یمن کاسته شده در حالی که تا سال‌ها پیش هزاران کتاب قبل از جنگ منتشر می‌شد. ما در تمام حوزه‌ها فعال بودیم، اما ۴ سالی است که نمایشگاه کتاب در کشور ما برپا نمی‌شود.

نماینده یمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در کلیپ ویدئویی از مقاومت مردم یمن سخن گفت و افزود: مردم یمن با اینکه وارد سال پنجم جنگ با دشمن شده‌اند، اما به حدی مقاومت کردند که دشمن ناامید شد. دشمن فکر می‌کرد طی دو هفته کل یمن را اشغال خواهد کرد، اما در حال حاضر ۵ سال است که نتوانسته به خواسته‌اش برسد، زیرا مردم یمن به حدی استقامت کردند که میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها با برپایی راهپیمایی و تظاهرات و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» قدرت خود را نشان دادند.

ارسال نظرات