خبرهای داغ:
عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

تشکیل ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان با حمایت‌ صندوق نوآوری در کشور

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حدود ۳۷۰۰ شرکت با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تا سال ۹۷ در کل کشور شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۶۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، محمد صادق خیاطیان پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۹ توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این قانون به منظور حمایت از اختراعات، توسعه صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید و بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی برای تأمین مالی این شرکت‌ها در همان سال تشکیل شد، اما در سال ۹۲ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

خیاطیان با بیان اینکه حدود ۳۷۰۰ شرکت با حمایت این صندوق تا سال ۹۷ شکل گرفت و با توجه به حجم بالای نیاز شرکت‌ها به خدمات، این صندوق بایستی فعالیتی جدی‌تر برای پاسخگویی به درخواست‌ها داشته باشد، بیان داشت: به همین دلیل صندوق نوآوری و شکوفایی مکانیزم‌هایی را درون خود ایجاد کرده تا بتواند به بهترین شکل پاسخگوی درخواست شرکت‌ها باشد.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: از سال ۹۷ موج مراجعه به این صندوق کم شد و ما نیز به واسطه قانون کارگروه معاونت علمی‌فناوری ریاست جمهوری تعدادی از شرکت‌ها را از لیست شرکت‌های دانش بنیان خارج کردیم.

وی ضمن دسته بندی انواع خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مهم‌ترین خدمت ارائه شده این صندوق در حال حاضر و پیش از این ارائه تسهیلات بوده است، دومین ابزاری که به کار گرفته‌ایم ابزار ضمانت نامه است که امیدواریم این خدمت توسعه پیدا کند.

سرمایه گذاری باید به اولویت نخست صندوق نوآوری و شکوفایی تبدیل شود

خیاطیان افزود: ابزار دیگر ما سرمایه گذاری است که متأسفانه به خوبی از این ابزار استفاده نکرده‌ایم و در این دوره امیدواریم که این موضوع با توجه به نیاز کشور به اولویت اول صندوق نوآوری و شکوفایی تبدیل شود.

وی با بیان اینک توانمند سازی یکی از ابزارهای این صندوق است، اظهار داشت: در تلاش هستیم نقشی مؤثر در توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم و با ارائه آموزش‌های تخصصی باعث توسعه این شرکت‌ها شده و بتوانیم در این عرصه به دستاوردهای مطلوب برسیم.

خیاطیان تصریح کرد: تا پیش از این اغلب خدمات ارائه شده به عهده خود صندوق بود ولی قانون همکار خوبی را به نام صندوق پژوهش و فناوری را پیش بینی کرد و تا پایان برنامه چهارم ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری تشکیل شد که تحت کارگروهی به ریاست وزیر علوم فعالیت دارند و ایجاد، نظارت، حمایت و لغو فعالیت صندوق‌ها تحت نظر این کارگروه است.

وی ادامه داد: نخستین سیاست صندوق نوآوری و شکوفایی بر این مبنا بود که درخواست‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان که در راستای درگیر نشدن با بروکراسی اداری به صندوق‌های پژوهش و فناوری ارجاع داده شود و این صندوق‌ها تبدیل به اصلی‌ترین همکاران ما در استان‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری شدند؛ اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی استان اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌ها از بهترین همکاران ما در کشور هستند.

استان اصفهان ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور را دارد

در ادامه این جلسه مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در با اشاره به فعالیت حدود ۱۴ ساله این صندوق در اصفهان، از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به حدود یک هزار شرکت خبر داد و ابراز داشت: استان اصفهان تقریباً ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور را دارد که مجموعاً حدود ۴۰۰ شرکت را شامل می‌شود و امیدوار هستیم بتوانیم نقش ۱۰ درصدی در حوزه شکوفایی در کشور داشته باشیم.

احمد ورد با بیان اینکه افزایش تسهیلات و حمایت‌ها تا ۹ برابر سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری امکان خوبی برای شرکت‌ها در استان اصفهان فراهم می‌آورد، تصریح کرد: از همه سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم تا در این عرصه ما را حمایت کنند، سرمایه گذاری در صندوق‌های پژوهش و فناوری بنا بر قانون تجارت و سهامی خاص است که سودآوری مناسبی هم برای سرمایه گذاران دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار