خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امنیت جامعه و تقویت آن وابسته به وجود افراد متدین است و سایر انسان‌ها در پرتو این امنیت زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۳۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» طی سخنانی در جمع فرماندهان، پایوران و کارکنان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت حجت (عج) و نیز گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تربیت و آموزش در سپاه اظهار داشت: جایگاه دین و اخلاق در زندگی انسان، جایگاه رفیعی است و انسان به عنوان گل سرسبد عالم هستی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی در سه قلمرو فردی و ارتباط با خویشتن خویش و مباحث اخلاق شخصی، قلمرو مسائل اجتماعی و تعامل با جامعه و مردم و حوزه ارتباط با خالق و معبود نیازمند قانون و برنامه است.

وی افزود: چیزی که می‌تواند این سه حوزه را هماهنگ کرده و نظام بدهد و علاوه بر آن، رابطه‌ها را تحکیم کند و سامان بخشد و به ویژه انسان را هم در حیات دنیوی و هم در آخرت موفق کند، دین مداری و قانون دین الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دین با زوایای مختلفی که دارد هم باورها، عقاید و رفتار‌ها و هم توجه به مسائل اجتماعی را در خود دارد و مجموعه‌ای جامع است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در منابع دینی نیز تاکید زیادی بر دین و عقل شده، تصریح کرد: در روایتی از امام حسن مجتبی (ع) آمده است: «آن کس که عقل ندارد، ادب ندارد و آن کس که همت ندارد، مردانگی ندارد و آن کس که دین ندارد، حیا ندارد».

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه اگر دین را از صحنه جامعه کنار بزنیم امنیت از بین می‌رود، افزود: انسان‌های متدین امنیت را حفظ می‌کنند و سایر انسان‌ها در پرتو این امنیت زندگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان‌هایی که از نعمت عقل و دین برخوردار نیستند، برای جامعه مشکل ایجاد می‌کنند، زیرا اگر دین از جامعه جدا شد، امنیت از بین می‌رود و به بوته فراموشی سپرده می‌شود و زندگی برای انسان گوارا نخواهد بود؛ انسان‌هایی که عقل ندارند، زندگی ندارند و آن‌هایی که دین ندارند، امنیت ندارند و مثل مردگان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در توصیه‌های دینی تاکید شده که از جان و مال می‌توان گذشت، ولی از دین هرگز، عنوان کرد: هدف تربیت باید تقویت دینداری و باور دینی در جامعه باشد و سیره اهل بیت (ع) نشان می‌دهد که یکی از دغدغه‌های جدی امامان بزرگوار ما علاوه بر مسائل مالی و رسیدگی به فقرا، توجه به مسئله دینداری عموم مردم و بخصوص یارانشان بوده است.

امام جمعه قم ادامه داد: رشادت فرزندان رشید اسلام یادآور این کلام امیر مومنان (ع) است که اگر اجازه دهیم، دشمن دین و باور‌ها را از ما می‌گیرد؛ لذا جمع قابل توجهی از جمله پاسداران در همین مسیر نورانی در صحنه‌های دفاع مقدس و حماسه مدافعان حرم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم رفتار ظالمانه خلفای جور با ائمه (ع) و یاران باوفای آنان، موضوع حفظ دین دغدغه اصلی آن بزرگواران بود، گفت: امروز رژیم سفاک آل سعود دست و پای ۳۳ نفر از شیعیان مظلوم و متدین را بسته و قطع کرده و به عنوان عبرت دیگران اعدام کرده است؛ میثم تمار نیز وقتی خبر نحوه شهادتش را شنید، پرسید آیا در آن لحظه دین و ولایتم باقی است یا خیر؟

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این نکته که سپاه امروز در بعد نظامی و سیاسی پیشقدم و بابصیرت است و پیچ و خم‌ها را درک می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مسائل دینی، توجه به مسائل اخلاقی است و علاوه بر آن باید در هر کاری که پذیرفته ایم و هر چه از زمان مسئولیت ما می‌گذرد، تقویت انگیزه الهی و آمیختگی آن با قصد و قربت و نیت الهی و تعهد و تقویت اخلاص بیشتر شود، زیرا اخلاص، ملاک قبولی اعمال است.

وی ادامه داد: سپاهیان ما «میثم وار» و با انگیزه‌های مقدس جنگیدند و امروز هم که سپاه در برابر کفر ایستاده و به شما پاسداران نسبت تروریست می‌دهند، با همین انگیزه‌های الهی ایستاده اید و خواهید ایستاد و به فضل پرورگار وعده‌هایی که رهبر انقلاب مبنی بر پیروزی شما فرموده اند، محقق خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری رعایت تقوا و حقوق الهی را بعد از داشتن انگیزه، مهم برشمرد و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خدا ور سول و مومنان ناظر اعمالند و توجه کنید، زیرا جلوه عالی مومنانی که شما را می‌بینند، اهل بیت (ع) هستند.

وی تصریح کرد: شما پاسداران هر جا باشید در حوزه جنگ و دفاع از دین، کمک رسانی به سیل زدگان و ... همه جا مورد توجه و زیر نظر هستید و امام (ره) هم فرمودند: عالم محضر خداست باید ببینید چطور می‌خواهید رفتار کنید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد شهادت شهید مطهری گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری شهید مطهری از شخصیت‌هایی بود که با التقاط و تهاجم غرب مبارزه و با تمام وجود از اسلام فقاهتی دفاع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات