خبرهای داغ:
رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

تداوم مهلت عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره در استان

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 15 تا 20 درصد اراضی زراعی و باغی استان که در اثر وقوع سیل و سرمازدگی دیررس بهاره دچار خسارت شدند، زیرپوشش خدمات بیمه کشاورزی قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۳۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، پرویز امجد در جلسه کارگروه مشترک خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در  زیر بخش دام و طیور نیز 30 درصد از خسارت دیدگان از سیل و سرمازدگی تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.

امجد افزود: در سال زراعی جاری تا آخر فرورین ماه، در زیر بخش آبزیان  400هکتار، دام سبک 71 هزار راس، دام سنگین 9 هزار و 926 راس، انواع طیور 22 میلیون قطعه، زراعت پاییزه 49 هزار و 165 هکتار، زراعت بهاره 3 هزار و 827 هکتار، اراضی باغی 12 هزار و 781 هکتار و مرتع نیز یک هزار و 730 هکتار تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.

وی ضمن تقدیر از رسانه‌های جمعی در اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت سرما زدگی، افزود: خوشبختانه این اقدامات تاثیرات مثبتی در روند آگاه سازی کشاورزان در خصوص کاهش میزان خسارت وارده  داشت، چرا که وقوع سیل اخیر در 19 استان کشور باعث شد تا 50 درصد بخش کشاورزی کشور دچار خسارت جدی شوند.

وی اضافه کرد: در اذربایجان غربی نیز به صورت عمده در سطح شهرستان های میاندوآب و شاهین دژ شاهد خسارت 55 میلیارد تومانی به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان بر اثر وقوع سیل بودیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات