خبرهای داغ:
رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی:

وجود 99 مدرسه نیمه‌تمام در آذربایجان غربی

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی گفت: 99 مدرسه نیمه‌تمام خیرساز در آذربایجان غربی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۲۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

علی آخوندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: 99 مدرسه نیمه‌تمام خیرساز در آذربایجان غربی وجود دارد، که برای تکمیل آنها باید اعتبار موردنیاز تامین شود.

وی افزود: هم اکنون  147 کلاس درس در قالب 29 مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 178 مدرسه با 878 کلاس درس توسط خیران در سال گذشته احداث شد، ادامه داد: این مدارس با همت خیرین مدرسه‌ساز در مناطق مختلف آذربایجان غربی احداث شده است.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 87 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این تعداد مدرسه صرف شد، بیان کرد: این مدارس به اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تحویل داده شدند.

آخوندیان اظهار کرد: 99 مدرسه با 458 کلاس درس هم اکنون نیمه‌تمام هستند که از این تعداد 40 مدرسه با 148 کلاس درس خیرساز هستند و 59 مدرسه با 310 کلاس درس به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند، اعتباری که برای این تعداد مدرسه تاکنون هزینه شده است، 68 میلیارد و 70 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه خوی، مهاباد، میاندوآب و ارومیه به ترتیب شهرستان‌های فعال در زمینه ساخت مدرسه با مشارکت خیرین به شمار می‌روند، اظهار کرد: آنکه خیران مراجعه‌کننده به مرکز استان را به شهرستان‌ها ارجاع می‌دهیم، به همین دلیل ارومیه حائز رتبه چهارم شده است.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌‌ساز آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه وقوع سیل در برخی از مناطق کشورمان مشکل‌ساز شده است، گفت: پنج نفر از خیران استان را که در تهران ساکن هستند، برای فعالیت در زمینه مدرسه‌سازی برای استان‌های سیل‌زده معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار