خبرهای داغ:
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده تاکید کرد
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده بر لزوم تبیین اندیشه‌‌های شهید مطهری برای نسل جوان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۹۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نقده، حجت‌الاسلام غلام‌حیدر جهانبان در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: سپاه به عنوان یک نهاد عقیدتی و سیاسی محسوب می‌‌شود و هدف امام خمینی (ره) از تشکیل این نهاد انقلابی، این بود که در تشکیلات نظامی آن فکر، عقیده، ایمان و عوامل معنوی در تمام اجزا و بدنه رعایت شود.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ثمره شکل‌گیری سپاه به طور ملموس مشاهده شد، چرا که با تکیه بر ایمان، باور اعتقادی، معنوی و فکری سپاه به همراه دیگر نیروهای مسلح در برابر رژیم بعثی ایستاد، که قطع یقین اگر ایمان، باور، اعتقاد و پرورش یافتن در مکتب اسلام نبود، شاهد پیروزی در جنگ نبودیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده توجه به مسائل دینی، اعتقادی و معرفتی را از اولویت‌های سپاه ذکر کرد و ادامه داد: در سپاه مجموعه حوزه نمایندگی با هدف معرفی و ترویج مبانی عقیدتی، سیاسی، اعتقادی و معرفتی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در طول سال طبق ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها، برگزاری کلاس‌های نور مبین، آشنایی پایوران و پاسداران با مفاهیم قرآنی شامل روخوانی و تفسیر قرآن و غیره است.

این مسؤول تصریح کرد: بخش عمده فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه در حوزه عقیدتی و سیاسی برگزاری کلاس‌های معرفتی، اعتقادی، بصیرتی، سیاسی و اخلاقی است که در طول سال به اجرا درمی‌آید.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده بصیرت‌بخشی، یکپارچه‌سازی و هدایت سیاسی را از جمله برنامه‌های شاخص در حوزه‌های مقاومت بسیج عنوان کرد و افزود: بخشی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

جهانبان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته عقیدتی و سیاسی، ادامه داد: سخنرانی پیش از خطبه‌ها و حضور پایوران، پاسداران و بسیجیان در مصلای نماز جمعه، دیدار با امام جمعه نقده و تجلیل از زحمات مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، دیدار با مدیر آموزش و پرورش نقده با حضور پایوران از جمله برنامه‌های این هفته است.

این مسؤول با اشاره به فضاسازی فرهنگی و تبلیغی این هفته، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری و برگزاری نشست تربیت تعالی از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات