استاندار گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) فومنی در روز پنجشنبه 12 اردیبهشت خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۵۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت با بیان اینکه این مراسم در راستای ترویج معنویت در جامعه است، اظهار کرد: در دوره معاصر آیت‌الله بهجت به‌عنوان یک نماد معنویت محسوب می‌شود و شخصیت وارسته و الهی ایشان محدود به گیلان و ایران نیست.

وی توسل به معنویات و ترویج آن را گام مهمی برای هدایت جامعه به سمت تقوا مداری عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت با کمترین تشریفات و تجملات بامشی ساده زیستی این مرجع تقلید متناسب است.

استاندار گیلان با اشاره به وجود مصادیق مختلف در خصوص اثرگذاری شخصیت عرفانی آیت‌الله بهجت بر افراد ایرانی و غیر ایرانی گفت: سادگی و مردمی مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در کنار شکوه و عظمت آن، نقش مؤثری در ترویج مسائل معنوی در جامعه دارد.

سالاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی صحیح و مشارکت گسترده با تمام توان و ظرفیت‌های موجود تعارضی با سادگی مراسم ندارد، افزود: مخاطبان نباید احساس کنند که در برگزاری مراسم اسراف شده است.

وی در خصوص تقاضای درج سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت در تقویم نیز گفت: خواستار ثبت سالروز این مرجع گران‌قدر در تقویم جمهوری اسلامی ایران بوده و این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

به گزارش بسیج، مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) ساعت ۱۷ روز پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در مسجد حضرت ولیعصر (عج) بالا محله شهرستان فومن با سخنرانی آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات