نخستین نمایشگاه جشنواره رسانه‌های کردی امروز با حضور مسئولان استانی و اصحاب رسانه و خبرنگاران در محتمع فجر سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۲۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های کردی امروز در این آیین اظهار کرد: رسانه‌های چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در این نمایشگاه و جشنواره شرکت کرده‌اند.

شیروان یاری افزود: غرفه‌های این نمایشگاه شامل دو خبرگزاری کردی، روزنامه، هفته‌نامه و دوهفته نامه‌های کردی و سایت‌های خبری مناطق کردنشین ایران است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه گفتمان رسانه‌های کردی و آسیب‌شناسی مطبوعات کردی است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانه‌های کردی در ادامه سخنان خود در مورد اولین دوره این جشنواره اظهار کرد: ۸۹۹ اثر از چهار استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۸۴۴ اثر به دو زبان کردی و فارسی مورد پذیرش و داوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در روز‌های ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه نخستین جشنواره رسانه‌های کردی برگزار و آیین اختتامیه نیز صبح روز دهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوری این جشنواره توسط سه داور در بخش فارسی و سه داور دیگر در بخش کردی صورت گرفته است، گفت: چند مهمان خارجی از اقلیم کردستان عراق و کشور ترکیه نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

یاری، برگزاری چهار کارگاه آموزشی برای اصحاب رسانه و خبرنگاران را از دیگر برنامه‌های نخستین جشنواره رسانه‌های کردی برشمرد و اضافه کرد: همچنین در آیین اختتامیه برای اولین بار از استاد فریدون صدیقی، روزنامه نگار برجسته کرد تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده جشنواره رسانه‌های کردی به صورت بین المللی برگزار و دبیرخانه دایمی جشنواره نیز ایجاد شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات