رئیس حوزه هنری کردستان گفت: طرح‌ها و فیلمنامه‌های هنرمندان فیلمساز استان‌های لرستان، خوزستان و کردستان با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، برای بررسی و تایید نهایی به میزبانی حوزه هنری استان در سنندج ارایه و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۱۹۲۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی  اظهار داشت: تولید آثار هنری با موضوع آسیب‌های اجتماعی که توسط وزارت کشور به حوزه هنری واگذار شده و نهم اردیبهشت با حضور هنرمندان فیلمساز سه استان لرستان، خوزستان و کردستان که تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را برعهده گرفته اند در سنندج حضور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلمسازان این سه استان با نظارت پوران درخشنده کارگردان سینمای یاران و حسنی رئیس کارگروه هنر‌های تصویری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری طرح‌ها و ایده‌های خود را برای بررسی ارایه می‌دهند.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده میان حوزه هنری و وزارت کشور تولید آثار هنری در بخش‌های مختلف با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برای تمرکز زدایی از مرکز، هنرمندان ۱۷ استان کشور با نظارت حوزه‌های هنری مراکز استانی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌ها با بررسی معضلات و آسیب‌های اجتماعی بر اساس آمار‌های ارائه شده از دریچه هنر به تولید اثر می‌پردازند.

مرادی افزود: استان‌های کردستان، لرستان و خوزستان با توجه به پتانسیل‌های فیلم سازی و وجوه مشترک در آسیب‌های اجتماعی، تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای را در بخش‌های مربوط به طلاق، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی، اعتیاد، بیکاری وخیانت به عنوان مهمترین موضوعات مورد نظر در دستور کار قرار داده شد.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا در فراخوانی هنرمندان طرح‌ها و ایده‌های خود را در این خصوص به دفاتر هنر‌های تصویری حوزه هنری این سه استان تحویل داده و به منظور نهایی کردن طرح‌ها در نشستی یک روزه با حضور ناظر پروژه پوران درخشنده از هنرمندان برجسته عرصه سینما آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در این نشست یک روزه هر هنرمند ضمن ارائه رزومه، برآورد، نحوه تولید و تیم تولید یک فیلم کوتاه قبلی خود را نیز ارائه و در صورت پذیرش ناظر قرارداد انجام کار منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای یک تیزر تبلیغاتی نیست افزود: هنرمندان این عرصه با کمترین زمان و به بهترین شیوه پیام خود را به مخاطب ارائه می‌دهند و از تأثیرگزاری بالایی نیز برخوردار است.

مرادی اظهار داشت: بهترین شیوه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده از زبان هنر است و امید می‌رود در این حرکت ارزنده و با تولیدات هنری در ۱۷ استان کشور در بحث آسیب‌های اجتماعی شاهد یک حرکت ملی در جهت توجه دادن جامعه به این موضوعات و ارائه راه حل باشیم.

نشست فیلمسازان استان‌های خوزستان، لرستان و کردستان روز دوشنبه نهم اردیبهشت در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات