خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر تمرکز آموزش و پروش در گام دوم انقلاب نسبت به تربیت نیروی انسانی کارآمد تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۵۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۹۸ با بیان اینکه ساختار آموزشی کشور نیازمند برنامه ریزی های مجدانه هست گفت: در گام دوم انقلاب طرح تحول در نظام آموزشی باید بر محور ارتقای سطح علمی معلمان صورت گیرد تا متناسب با نیازهای جامعه انسان های کارآمد تحت تعلیم و تعلم قرار بگیرند.
وی افزود: نظام آموزشی کشور باید با در نظر گرفتن مبانی فکری و اعتقادی ؛ آموزش های خود را در راستای رفع مشکلات فضای کسب و کار جهت بدهد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه نبود هدف در پذیرش رشته های تحصیلی سال هاست که جامعه را با مشکلات عدیده ای همراه کرده ادامه داد: مشکلات اشتغال جامعه از بی تدبیری در معرفی و انتخاب رشته های تحصیلی است که جامعه به آن نیازی ندارد.
امام جمعه تبریز ارتقا انگیزه تحصیل کارآمد و خدمت رسانی به جامعه در دانش آموزان و دانشجویان را موضوعی ضروری دانست و اظهارداشت: تربیت نیروهای ماهر و متخصص در جامعه حول محور آموزش های علمی و کاربردی از وظایف مهم دستگاه تعلیم و تربیتی کشور است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما اولویت دادن به پژوهش در مراکز علمی است گفت : دانش افزایی و داشتن تخصص های روزدنیا اقتدار نظام اسلامی را به همراه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق همایش علمی فقه گردشگری ضمن تشکر از دست اندرکاران این همایش گفت: همایش دو روزه فقه گردشگری با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۵۰ ملیت جهان به میزبانی تبریز برگزار شد که کاری نو و بی نظیر بود و دستاوردهای آن در زمینه گردشگری راه گشا خواهد بود.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با نقش آفرینی طلاب حوزه علمیه در امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور اشاره  و بیان کرد: تلاش های هلال احمر، سپاه، شهرداری و دیگر دستگاه های متولی خدمت رسانی بسیار ارزشمند و ستودنی است و در این میان خدمات اثرگذار طلاب اعزام شده به این مناطق قابل قدردانی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها