طی پاییز ۹۷ تعداد ۵۹۹۸ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه ۵۸۵ هزار و ۵۷ میلیارد ریال صادر شده که نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن به ترتیب در تعداد جواز و میزان سرمایه ۱۷.۳ و ۴۸.۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۴۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس گزارش فصلی اقتصاد ایران که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است، در پاییز ۹۷ تعداد ۵۹۹۸ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه ۵۸۵ هزار و ۵۷ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۷ هزار نفر صادر شده که نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن به ترتیب در جواز، سرمایه و اشتغال ۱۷.۳، ۴۸.۵ و ۲۱.۹ درصد رشد داشته است.

 

همچنین ۸۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با سرمایه ۶۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ هزار نفر در پاییز ۹۷ صادر شده است. در عین حال در این مدت ۷۸۰ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با سرمایه ۲۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر صادر شده است.

در این مدت تعداد مجوزهای صنفی صادره تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات‌رسانی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۱۵، ۱۱.۲، ۴۰.۶ و ۲۲.۳ درصد رشد داشته است. در این فصل ۲۵ طرح صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش ۸۲۵ میلیون دلار در هیأت سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است.

بررسی میزان تولید کالاهای صنعتی، معدنی و صنایع معدنی منتخب در پاییز ۹۷ نشان می‌دهد تولید فولاد خام به ۴ میلیون و ۷۳۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین در پاییز سال گذشته ۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۹.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. تولید کاتد مس در پاییز ۹۷ معادل ۶۵ هزار تن بود که رشد ۶۸ درصدی را نسبت به پاییز ۹۶ نشان می‌دهد.

در مورد شمش آلومینیوم نیز باید به تولید ۶۸ هزار تنی این کالا در پاییز سال قبل اشاره کنیم که نسبت به پاییز ۹۶ کاهش ۲۳.۱ درصدی را تجربه کرده است.

تولید سیمان در پاییز ۹۷ در کشور ۱۳ میلیون و ۱۴۷ هزار تن بود که کاهش ۱.۴ درصدی را نسبت به پاییز ۹۶ نشان می‌دهد. تولید کاشی و سرامیک در پاییز ۹۷ معادل ۱۰۱ میلیون و ۱۴۸ هزار مترمربع بوده که نسبت به پاییز ۹۶، ۳.۲ درصد رشد داشته است.

در مورد تولید انواع سواری در پاییز سال گذشته باید به رقم ۱۶۷ هزار دستگاه اشاره کنیم که افت ۵۷.۱ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن داشته است.

در پاییز ۹۷ معادل ۱۳ میلیون تن مواد پتروشیمی در کشور تولید شد که ۲.۹ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن را داشته است. تولید انواع تلویزیون تخت در پاییز ۹۷ معادل ۲۰۳ هزار دستگاه گزارش شده که با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به پاییز ۹۶ روبه‌رو بوده است.

در خصوص تولید یخچال و فریزر در پاییز ۹۷ نیز باید به رقم ۲۵۵ هزار دستگاه اشاره کنیم که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن کاهش ۷.۱ درصدی را داشته است.

طی پاییز ۹۷ تعداد ۱۳۱ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در کشور به تولید رسید که کاهش ۴۱.۷ درصدی را نسبت به پاییز ۹۶ داشته است.

در مورد وضعیت مجوزهای معدنی صادره در پاییز ۹۷ نیز باید به تعداد ۲۶۳ فقره پروانه اکتشاف، ۱۴۳ فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی ۶۴ میلیون و ۸۸۵ هزار تن و همچنین صدور ۱۴۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن با میزان استخراج ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن اشاره کنیم.

تعداد پروانه‌های اکتشاف صادرشده در پاییز ۹۷ رشد ۱۲.۹ درصدی را نسبت به پاییز ۹۶ تجربه کرده و تعداد گواهی کشف صادرشده برای ذخایر معدنی نیز ۱۰/۹ درصد افزایش داشته است.

تعداد پروانه‌های صادرشده برای بهره‌برداری معادن در پاییز ۹۷ نسبت به پاییز ۹۶، ۲۲.۶ درصد کاهش داشته و میزان استخراج مواد معدنی نیز افت ۸۷.۶ درصدی را تجربه کرده است.

در پاییز ۹۷ تعداد ۱۲۸۷ مورد مجوز اشتغال برای بهره‌برداری معادن صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۷.۷ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات