بعد از آثار متعددی در که در رد ترامپ در آمریکا منتشر شده، حالا پرونده‌ای جدید از او به چاپ رسیده است؛ پرونده‌ای که در آن ۲۷ روانشناس نامدار آمریکایی معتقدند او از بیماری روانی رنج می‌برد.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۲۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، بعد از انتشار «پرونده خطرناک دونالد ترامپ» تعداد زیادی از مخاطبان به دنبال این بودند که آیا نوشته‌های این کتاب واقعیت دارد یا خیر؟ تلاش 27 روانشناس در سال 2017 برای شناسایی تیپ‌های رفتاری رئیس جمهور آمریکا، سرانجام به این نتیجه رسید که او از بیماری روانی رنج می‌برد. هرچند برخی معتقدند که در بررسی‌های روانشناسی، باید از نزدیک با بیمار در ارتباط بود و اعمال او را از نزدیک مورد بررسی قرار داد، اما شواهدی که در کتاب از سوی دست کم 27 روانشناس که به صورت علمی و فارغ از دیدگاه‌های سیاسی، به بررسی ترامپ پرداخته‌اند،‌ بسیاری را مجاب کرد که او از یک بیماری روانی رنج می‌برد.

طی چند سال گذشته آثار متعددی در رد دونالد ترامپ از زوایای مختلف نوشته شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. شاید آمریکا تا این حد شاهد انتشار آثاری در رد رئیس جمهور خود نبوده است. «پرونده خطرناک دونالد ترامپ» نیز از جمله این آثار است که ماحصل تلاش و پژوهش چند روانشناس و استاد دانشگاه را به مخاطب عرضه کرده است. کتاب به کوشش بندی ایکس لیی، از محققان، ویرایش و از سوی توماس داون منتشر شده است. محققان در این کتاب عنوان کرده‌اند که بدون تعصب به بررسی رفتارهای ترامپ پرداخته‌اند؛ زیرا آنها وظیفه دارند به ملت هشدار دهند. آنها معتقدند که هر رفتاری که ترامپ انجام می‌دهد، بر ملت نیز تأثیرگذار است.

 برخی مانند رابرت جی لیفتون معتقدند که ترامپ از خودشیفتگی و خشم مخرب رنج می‌برد. به اعتقاد برخی از این روانشناسان، این خشم بر برخی از طرفداران او نیز تأثیر گذاشته و شاید بتوان در آینده آن را در میان قشری از جامعه نیز مشاهده کرد. او ترامپ را خطرناک‌ترین شخصیت جهان می‌داند و می‌گوید که او از نظر روانی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد. از سوی دیگر، بندی لی، روانشناس دانشگاه ییل آمریکا نیز معتقد است: خشون‌ های گذشته فرد، بهترین پیش‌بینی کننده خشونت‌های بعدی اوست، و ترامپ این خشونت‌ها را نشان داده است: پرخاشگری کلامی، مباهات به تجاوز جنسی، تحریک به خشونت در دیگران، جذب شدن به خشونت و سلاح‌های قدرتمند و تهدید مستمر یک ملت با قدرت هسته‌ای. صفات خاصی که به شدت با خشونت مرتبط اند عبارتند از: تکانشگری، بی مبالاتی، پارانویا، گرفتن اتکای کم بر واقعیت با درک ضعیف از عواقب آن، واکنش‌های خشم، عدم همدلی، تهاجم به دیگران و نیاز دائمی برای نشان دادن قدرت.

روانشناسان این اثر تأکید دارند که آنچه در کتاب درباره ویژگی‌های روانشناختی ترامپ مطرح می‌شود، نشأت گرفته از واقعیت عینی است نه آنچه در ذهن‌ آنها می‌گذرد.

بیشتر بخوانید

انتشار این اثر واکنش‌های مختلفی را در میان مخاطبان داشت. عده‌ای ابراز کرده‌اند که در ابتدا گمان می‌کردند که ترامپ، بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکاست، اما حالا با انتشار این اثر، آنها به همه، به ویژه به طرفداران پر و پا قرص ترامپ، پیشنهاد می‌کنند که حتماً این کتاب را بخوانند و با واقعیت روبرو شوند. برخی دیگر از مخاطبان با مطالعه کتاب حاضر، عنوان کرده‌اند که حضور چنین فردی در کاخ سفید نه تنها برای آمریکا و آمریکایی‌ها که برای همه جهان، خطرناک است. به گفته این دسته از مخاطبان، خواندن این کتاب برای همه کسانی که آمریکا را دوست دارند، لازم است.

«پرونده خطرناک دونالد ترامپ» با ترجمه فاطمه نوروزی برای اولین‌بار در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران توزیع می‌شود.

ارسال نظرات