خبرهای داغ:
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور:
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور گفت: فقط چهل درصد مدارس کشور، استاندارد مورد قبول سازمان نوسازی را داراست
کد خبر: ۹۱۳۱۷۵۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد محسن بیگی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش با سه دستور جلسه که در اردوگاه یانس آباد برگزار شد بیان کرد: هرجایی که همکاری و تعامل والدین وجود داشته موفقیت بیشتری به دست آمده است.

وی گفت: در قانون برنامه ششم تاکید شده که پانزده درصد دانش آموزان باید از طریق مدارس غیردولتی اداره شوند به لحاظ اینکه خانوادهها همکاری و ورود بیشتری در آموزش و پرورش و در امر تربیت داشته باشند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهار کرد: به جهت نقش آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت، به تنهایی نمی تواند فعالیت کند. اگر همه دستگاهها با نگاه موثق به کمک آموزش و پرورش نیایند مشکلی حل نمی شود.

محسن بیگی عنوان کرد: در سطح کشور بیش از سی درصد مدارس تخریبی و سی درصد نیاز به مقاوم سازی دارند و فقط چهل درصد مدارس استاندارد مورد قبول سازمان نوسازی را دارند.
.
وی افزود: امروز آموزش و پرورش در حداقل های خود مانده و در بحث تملک ها دچار مشکلاتی است. اما با نظارت شورای شهر در برخی مناطق، می توانیم زمین هایی را به امر آموزش اختصاص دهیم. باید کارگروهی در استان متشکل از آموزش و پرورش، اداره نوسازی، معاون عمرانی استاندار و شهرداری تشکیل شود و با پایش و آمایش سرزمینی با یک نگاه بلند مدت به کمک آموزش و پرورش بیایند، ایجاد شود تا مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: مدارس غیردولتی در هر فضایی می توانند مستقر شوند و این صراحت قاونی دارد اما در بحث استحکام باید تدابیر مهمی اندیشیده شود. اگر فضاهای دولتی مازاد است با نظارت دستگاه ذیربط، می توانند بخشی از این بار را به دوش بکشند.

پ

ارسال نظرات
پر بیننده ها