خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: امنیت غذایی و کنترل بیماری های دام و طیور با برنامه ریزی مناسب و بموقع و استفاده از نظر کارشناسی محقق می شود.
کد خبر: ۹۱۳۱۷۴۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین عبدالمحمد زاهدی در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی با محور جایگاه و ارزش واکسیناسیون با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس دامپزشکی کشور، که در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد بیان کرد: صنعت دامپزشکی یک عرصه فرا بخشی است و با کمک همه دستگاه‌ها باید بتوان در کنار نگاه کارشناسی بر مشکلات این بخش غلبه کرد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته با همکاری مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی در کنترل بیماری موفق عمل شد و از تحمیل هزینه‌های بیشتر به کشور و استان جلوگیری شد که کار ارزشمندی است.
استاندار قزوین تصریح کرد: دام و طیور از نظر اقتصادی از صنایع مهم است که می‌تواند چالش زیادی برای کشور و استان ایجاد کند و از آنجا که قزوین از مناطق تولید مرغ تخم گذار است کنترل این بیماری در آن بشدت اهمیت دارد.
وی گفت: در استان بیش از ۵ میلیون قطعه از طیور تلف شدند که می‌توانست این تلفات بسیار بیشتر از این باشد اما با پیش بینی و تدبیر لازم توانستیم از بحرانی که کشور و استان را درگیر می‌کرد جلوگیری کنیم.
زاهدی تصریح کرد: در کنار تلفات مرغی باید هزینه‌های زیادی را هم در سایر حوزه‌ها متحمل می‌شدیم لذا کنترل بیمارهای مشترک انسان و دام و طیور اهمیت دوچندان دارد.
گفتنی است در پایان از فعالان عرصه صنعت دام و طیور و مدیران فعال دامپزشکی در مهار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تجلیل شد.

 

۱۰۱۰/پ۲۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها