خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: یکی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان فارس تقویت سیل بند‌ها و تمیز کردن معابر و منازل سیل‌زدگان با کف‌کش و لجن‌کش‌ها است.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۴۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اسماعیل قزل سفلی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس و جانشین قرارگاه عملیاتی امدادرسانی شهید خلیل مطهرنیا در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه سپاه فجر استان فارس معین استان های خوزستان و لرستان در بحث سیل شده است، گفت:  منطقه‌ای که به ما واگذار شده منطقه ای به نام اسماعیلیه در اهواز هست که این بخش ۵۲ روستا و ۳۵۰۰۰ جمعیت دارد، ۲۵ روستا درگیر سیل هستند روستای ملیحان کامل در محاصره آب هست جاده قدیم اهواز-خرمشهر در بخش ملیحان، بیوز تا خمینیه سفلی نیز کامل زیر آب هست.

وی با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در مناطق سیل زده انجام می شود در سه حوزه است افزود: یک حوزه بحث مهندسی کل روستاهای درگیر سیل است که سپاه فجر فارس آمده خاکریز و سیل بند ایجاد کرده، تقریباً بیش از ۱۰۰ کیلومتر سیل بند ایجاد شده و در جاهایی که آب زیاد بوده و دستگاه های مکانیکی نمی توانستند بروند گروه های جهادی وارد میدان شده و سیل بندها را تقویت کردند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: چون آب در خانه ها و معابر مردم رفته با لجن‌کش‌ها و کف‌کش‌ها آب معابر و منازل را تخلیه می‌کنند که یکی از ماموریت های گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان فارس تقویت سیل بندها و تمیز کردن معابر و منازل سیل‌زدگان با کف‌کش و لجن‌کش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر استان فارس در قالب ۴ گروه به خوزستان اعزام شده اند تصریح کرد: دو گروه جهادی به شهرستان‌های شوش و شوشتر اعزام شدند و دو گروه دیگر در همین منطقه اسماعیلیه فعالیت دارند که کار اصلی آنها کمک به تقویت سیل بندها و از زیر آب خارج کردن جاده می باشد.

قزل سفلی اظهار داشت: دغدغه اصلی این است که با کمک دستگاه های مهندسی سپاه فجر استان فارس و کمک‌هایی که از شهرداری شیراز و جاهای دیگر گرفته شده داریم تلاش میکنیم که این جاده که از خمینیه سفلی تا اول بیوز که روستای ملیحان را کاملا در محاصره آب قرار داده است با کمک این ادوات از زیر آب خارج شود و مردم به زندگی عادیشان برگردند.

جانشین قرارگاه عملیاتی امدادرسانی شهید خلیل مطهرنیا در خصوص حضور مردم بومی در منطقه بیان داشت: مثلا ملیحان ۷۰۰ نفر جمعیت دارد چهارصد نفر از روستا خارج شده و ۳۰۰ نفر برای محافظت و مراقبت از منازل در روستا باقی مانده اند مزارع مردم کاملاً از بین رفته و اینها فقط خانه هایشان برایشان مانده لذا باید کسی باشد که از خانه هایشان محافظت کند به همین دلیل بعضی از مردم در روستا حضور دارند.

وی یکی دیگر از کارهای بچه های جهادی را پخت غذا و توزیع بسته های معیشتی اقلام ضروری، پوشاک و غیره دانست و عنوان داشت: روزانه تقریبا نزدیک به چهار هزار غذا در این مناطق توزیع می‌شود، وسایل بهداشتی اقلامی مثل کنسرو و خوراکی های فاسد نشدنی نیز در مناطق توزیع می شود.

قزل سفلی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان بیان داشت: دو اکیپ پزشکی از جهادگران در این مناطق حضور دارند که روستا گردی می‌کنند تا اگر کسی ویزیتی نیاز داشته باشد یا بیماریهای وجود داشته باشد کنترل کنند و نگذارند شیوع پیدا کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: دو موکب نیز در اینجا مشغول به کار هستند که به بچه‌های مرودشت و فسا تعلق دارد و از بچه های سپاه و نیروهای مردمی بسیج استان هستند و وظیفه توزیع غذا نیز به عهده شان است و یک کار خوبی که اینجا انجام شده این است که قرار شده امنیت منطقه را بومی کنند و در توزیع غذا مشارکت خود مردم بومی منطقه را داشته باشند.

قزل سفلی حضور گروه های جهادی برای تقویت روحیه مردم را نکته قابل وصف برنامه های اجرایی دانست و در ادامه گفت: مردم اینجا کشاورزند مزارع شان که سرمایه زندگیشان بوده است را از دست داده اند لذا وقتی حضور دانشجویان جوان بسیجی را می بینند که از ۵۰۰ کیلومتر دورتر، راه آمده اند و دارند اینجا کمک می‌کنند به زندگی امیدوار می‌شوند می‌بینند که نظام و حاکمیت اسلامی به آنها توجه می‌کند خدا را شکر برخوردهای خوب ارتباط‌‌های چهره به چهره که گرفته می شود به مردم از لحاظ روحی روانی کمک می‌کند.

جانشین قرارگاه عملیاتی امدادرسانی شهید خلیل مطهرنیا عمده فعالیت های این مجموعه را کمک به بحث های اجرایی، عملیاتی و فرهنگی دانست و افزود: دانشجوهای بسیجی هم اکنون دارند از خانه‌ها آمارگیری می‌کنند تا میزان خسارات تعیین شود که بعداً دستگاه‌های دولتی چه در حوزه بازسازی و چه در حوزه های مختلف دیگر بخواهند ادامه اقدامات را انجام بدهند بتوانند این کار را به راحتی دنبال کنند.

قزل سفلی در پایان بیان داشت: مجموعه سپاه در قالب قرارگاه عملیاتی امدادرسانی شهید خلیل مطهرنیا وبه مسئولیت سردار بوعلی از چند هفته قبل برای کمک به سیل زده های خوزستان وارد عمل شده و در اینجا حضور پیدا کرده اما گروه های جهادی دانشجویی از دوشنبه هفته قبل در اینجا حضور پیدا کرده اند بعضی دانشجویان جهادگر به استان فارس برگشتند باید گروه‌های جدید دوباره به مناطق اعزام شوند و فعلا امداد رسانی ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها