نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تعلیم و تربیت در قرآن کریم با یکدیگر تلفیق شده اند و عالی ترین مرحله تربیت رسیدن به کمال است.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۲۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که صبح امروز با حضور پاسداران، روحانیون و مسؤولین استانی در کانون جوانان بسیج ناحیه کرج برگزار شد، گفت: شهید علامه مرتضی مطهری شخصیت منحصر به فرد و بزرگواری داشتند که ما به معنای واقعی وی را درک نکردیم.

صلابت سپاه و مقاومت مردم رمز پیروزی در صحنه های مختلف بوده است / این‌ تربیت الهی برگرفته از قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم تقویت بعد معنوی و معرفتی خود، اظهار کرد: درسی که از استاد مطهری می گیریم علاوه بر به روز بودن، تشخیص به‌موقع مشکلات جامعه است و یکی از مهمترین حالات ایشان ارتباط با خدا و بعد معنوی ایشان بود.

وی اظهار کرد: هیچ دینی مانند اسلام به مقوله تعلیم و تربیت اهمیت نداده است و در قرآن‌کریم این دو با هم تلفیق شده اند و هر زمان که آموزشی داده می شود، تربیت هم انجام‌ می شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تعلیم و تربیت مراتب مختلفی دارد که آخرین مرحله آن تربیت عرفانی است و در اسلام این موضوع تنها منحصر به یک‌ بخش نیست و ابعاد مختلفی دارد.

وی افزود: تعلیم و تربیت برای این است که استعدادهای نهفته فرد توسط مربیان شناخته شود زیرا این استعدادها خود به خود شکوفا نمی شود و عالی ترین مرحله تربیت رسیدن به کمال است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: داستان هایی که امروزه در رمان‌ها و کتاب های قصه میخوانیم به جزئیات اشاره دارد در حالیکه قرآن با داستان سرایی و قصه گویی انسان ها را تربیت می کند و به کلیات می پردازد که‌ نمونه های بارز آن داستان‌ های اصحاب کهف و طالوت و جالوت است.

امام جمعه کرج افزود: بهترین درسی که بارها در داستان طالوت و جالوت ذکر شده مقاومت است که قرآن این فرهنگ را ریشه یابی می کند و می فرماید اگر پیروزی می خواهید باید صبور و شکیبا باشید.

وی مطرح کرد: دوران جنگ هشت ساله کشور ایران به خوبی مشاهده کردیم که رزمندگان ما گاهی سه روز آب و غذا برای نوشیدن و آشامیدن پیدا نمی کردند اما با صبوری مقاومت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: اگر می خواهید به جایی برسید و رشد کنید باید تحمل سختی ها و مشکلات را داشته باشید و در سایه‌ مقاومت ملت ایران است که آمریکا جنگ را از صحنه عینی به مجازی کشیده است.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: اگر صلابت سپاه و مقاومت مردم در صحنه های مختلف نبود تا کنون جنگ را واگذار کرده بودیم و این‌تربیت الهی برگرفته از قرآن است.

وی عنوان کرد: ملت ما هم اکنون با هجمه شدید اطلاعاتی مواجه است و دستگاه های امروز با سرعت تمام افکار پوچ را به مخاطب می رسانند بنابراین باید تک تک مربیان تربیتی نیز اهل مطالعه و طراحی و برنامه ریزی باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: در جنگ نرم نیز باید اطلاعات عملیاتی دقیق مانند جنگ‌ اقتصادی را به خوبی دانست که امروز مقام معظم رهبری به عنوان دیده بان هوشیار جنگ، فرماندهی این خط را بر عهده دارند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کبیربودن جنگ ما، خاطرنشان کرد: امروز دشمن کار خود را از جنگ نظامی به‌ جنگ اراده ها کشیده و قصد دارد اراده جوانان و مردم را نسبت به ارزش ها و آرمان ها سست کند اما ما باید در هر مقطعی محکم و استوار و گوش به فرمان فرمانده باشیم تا موفق به طی کردن‌ این‌ مسیر سنگین شویم.

ارسال نظرات