امام جمعه اهل سنت خاش گفت: اجرای دستورات الهی مطابق با سنت های نبوی گره گشا در امور بوده و انسان را از تاریکی و زشتی ها دور و به عزت و کامیابی در دنیا و آخرت می رساند.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۰۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

مولوی محمدعلی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار بسیج در خاش گفت: اجرای معروفات در راستای آگاه کردن افراد جامعه یک امر مهم و ضروری در بین نسل جوان و آینده ساز انقلاب اسلامی است.
 
وی با اشاره به این مطلب که پیروی از قرآن کریم و سنت های گهربار رسول اکرم (ص) بالاترین معروف است، افزود: همانگونه که قرائت قرآن کریم انسانها را از بدیها دور می کند و راه درست را نشان می دهد، اجرای معروفات و نهی از منکرات نیز راه سعادت را برای مسلمانان به ارمغان خواهد آورد.

مولوی شهنوازی بیان کرد: قرآن کریم کتاب الهی و بهترین معروف  برای راهنمایی و هدایت مسلمانان است، هر آنچه در قرآن کریم آمده و پیامبر اسلام نیز بر آن عمل کرده اند، بهترین دستور و شیوه برای رسیدن به کامیابی در دنیا و آخرت محسوب می شود.

امام جمعه اهل سنت خاش اظهار داشت: واجباتی از قبیل اقامه نماز، پرداخت زکات، روزه گرفتن، صدقه دادن و اجرای احکام و حدود شرعی و دینی به عنوان معروفات مهم مورد تاکید پروردگار متعال می باشد که باید به آنها عمل شود.

این مسئول ادامه داد: اجرای دستورات الهی مطابق با سنت های نبوی گره گشا در امور بوده و انسان را از تاریکی و زشتی ها دور و به عزت و کامیابی در دنیا و آخرت می رساند.

امام جمعه اهل سنت خاش در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به عنوان یک وظیفه مهم برای هر فرد مسلمان اعم از  زن و مرد و پیر و جوان و عالم و غیر عالم است که  در راستای اصلاح فردی و اجتماعی  باید تلاش کنند.
ارسال نظرات