با حضور دکتر تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ اولین نشست فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه در سال 98 برگزار شد
کد خبر: ۹۱۳۱۴۷۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج از تهران،احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: عنوان بسیج و بسیجی افتخار بزرگی است که همه وظیفه صیانت و حفاظت از آن را به عهده داریم.

وی با بیان اینکه بسیج گره‌های بسیار بزرگی را از جامعه، مردم و امت اسلامی باز کرده است، گفت: همین بس که امروز اجانب و دشمنان ما، دشمنان شماره یک بسیج هستند و این حکایت از راه درستی است که بسیج و سپاه در جامعه طی می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: آمریکا امروز علیرغم هزینه برای القای شعار‌هایی مثل احترام به قواعد بین المللی و دفاع از حقوق بشر، آن‌ها را زیر پا می‌گذارد و تصمیم‌هایی را به انجام می‌رساند که در تعارض با قواعدی است که خود آن را شعار می‌دادند.

وی تاکید کرد: وقتی دشمنان به راحتی رکن اصلی نیروی دفاعی و نیروی نظامی یک کشور را جزو گروه تروریستی قرار می‌دهند و مقررات بین المللی را زیر پا می‌گذارند، نشان دهنده این است که حرکت سپاه و بسیج در این مسیر درست و اصولی است.

تویسرکانی ادامه داد: امروز فکر بسیجی باید بتواند بهتر از قبل به وظیفه خود عمل کند، طی ۴۰سال گذشته شاهد توطئه‌های دشمنان بودیم همچون ترور، جنگ، تهاجم فرهنگی و ... که اگر در یک نظام سیاسی عادی بود باعث فروپاشی آن نظام می‌شد؛ اما با درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اتحاد ملت نقش بر آب شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز مردم بسیار هوشمندتر و با اعتماد به نفس بیشتر نسبت به گذشته این توطئه‌ها را پشت سر خواهند گذاشت.

در این نشست سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران نیز با اشاره به جاری شدن سیل در اکثر مناطق کشور گفت:« امروز کشور در یک شرایط ویژه ای قرار دارد و درگیر یک حادثه طبیعی بسیار بزرگ شده ایم که در دنیا کمتر اتفاق افتاده است».

وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر در طول تاریخ تقریباً بی سابقه بوده است، افزود:« ما با یک حادثه عادی مواجه نشده ایم به همین دلیل، در ابتدای امر مردم استان های حادثه دیده بسیار نگران بودند اما امروز مردم با دیدن همراهی های هموطنانشان دیگر دغدغه و نگرانی های روزهای اول را ندارند».

وی با اشاره به اینکه در این مدت دشمنان با خباثت از هیچ تلاشی برای تضعیف روحیه مردم فروگذار نبوده اند بیان داشت همدردی هموطنان و مردم در کاهش فشار روانی بسیار موثر بوده است.

وی گفت : « خدا را شاکرم که امروز گنجینه بزرگی به نام بسیج که میراث امام (ره) است را داریم و اگر نبود ما نمی توانستیم با این اتفاق هایی که امروز در کشور افتاده است مقابله کنیم ».

سردار یزدی در پایان با اشاره به اینکه شاهد صحنه هایی بودم که به یاد همان سال 59 افتادم، افزود:« مردم نجیب و خوب و با روحیه و تفکر بسیجی داریم و این تفکر بسیجی موجب گردیده همه بدون هیچگونه نگرانی برای هدفی بزرگ که همان اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم است، همیشه در صحنه باشند».

در ابتدای این نشست صارمی فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت :« ایشان اشراف کامل به دستگاه قضا دارند و ما به عنوان سربازان و دلسوزان این نظام وظیفه داریم ایشان را در ارتقای دستگاه هقضایی کمک و حمایت نمائیم».

وی با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری (مدظه العالی) به عنوان سال رونق تولید افزود:
«گرچه قوه قضائیه نقش مستقیمی در فعالیت های اقتصادی ندارد اما حمایت از تولید و سرمایه گذاری سالم و همچنین مبارزه با مفسدین اقتصادی از وظایف اصلی دستگاه قضایی می باشد».

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه در ادامه با اشاره به جاری شدن سیل در برخی مناطق کشور گفت: « حوادث اخیر باعث تخریب منازل، راه ها و زیرساخت های روستایی و شهری شد و خسارت های زیادی برجای گذاشت که انتظار می رود تمامی سازمان ها، نهادها و افراد در بسیج همگانی همانند همیشه به فراخور توان خود به کمک هموطنان خسارت دیده بشتابند و ارگان ها و نهادهای ذیربط را در خدمت رسانی به آنها همراهی کنند».

وی ادامه داد:« از ابتدای این حادثه حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج قوه قضائیه همکاری خود را اعلام کردند و خدماتی را در این زمینه ارائه دادند. در همین راستا کارکنان دستگاه قضائی، قضات شریف و سازمان های وابسته به قوه قضائیه با اختصاص یک روز از حقوق خود به مردم مناطق سیل زده، در تامین بخشی از نیازهای آن ها مشارکت می کنند».

وی افزود: «جهت اعزام نیرو نیز با استقبال زیادی روبرو شدیم که در موقع اعلام اقدمات لازم جهت اعزام نیرو به مناطق سیل زده صورت خواهد پذیرفت».

گفتنی است در پایان این مراسم پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت معصومه(س) حوزه مقاومت بسیج سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افتتاح گردید.

ارسال نظرات