خبرهای داغ:
برگزار شد:

مراسم رونمایی مجموعه اشعار آیینی نفس های ماندگار

مراسم رونمایی، نقد و بررسی مجموعه اشعار آیینی: نفس های ماندگار با حضور: دکتر حمید عابدی ها و جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۶۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این مراسم دکتر حمید عابدی ها کتاب مجموعه اشعار آیینی «نفس های ماندگار» را به لحاظ فرم و ساختار مناسب توصیف کرده گفت: خوشبختانه با توجه به استانداردهای رعایت شده در این اثر به لحاط: قطع، اندازه و حجم کتاب، طرح روی جلد، صفحه آرایی، جنس کاغذ و کیفیت چاپ این مجموعه در سطح قابل قبولی می باشد.
وی افزود:یکی از ویژگی های بارز نفس های ماندگار محتوای وسیع و غنی آن می باشد به گونه ای که در اشعار این مجموعه شاهد مدح ائمه هدی تا بیان ارزش های والای دینی و معارف الهی هستیم به همین سبب کتاب کاملا آیینی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه یادآور شد: شاعران آیینی باید با زندگی، سیره و سنت رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) کاملا آشنا باشند تا آثاری در شان و مقام آن بزرگواران بسرایند.
وی گفت: شعر انتقاد و اعتراض از دیگر ژانرهای شعر آیینی است و می توانست به عنوان یک سبک در این اثر گنجانده شود و به محتوای آن بی افزاید.
در ادامه این برنامه رییس حوزه هنری قزوین گفت: همه تلاش ما در سال رونق تولید معطوف به تولی آثار فاخر به ویژه در زمینه آثار آیینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و خوشبختانه «نفس های ماندگار» با تلاش استادان و اهل فن با رعایت استانداردهای مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و انتشارات سوره به چاپ رسید
علی هوشمند افزود: بی شک هنری که از سرچشمه وحی نشات بگیرد و توصیف حقیقت عالم باشد ماندگار است.
در این برنامه سرهنگ پاسدار عقیل محمدی- مسوول سازمان مداحان سپاه صاحب الامر(عج) نفس های ماندگار را منبعی برای ذاکران استان برشمرد و از تلاش های حوزه هنری قزوین تقدیر کرد.
گفتنی است: در این برنامه محمد ارداقیان، حسین ابوترابی، لعیا محمدی، حاج محمد اطهری نسب و... اشعاری در مدح و ثنای خاندان عصمت و طهارت سرودند.
در پایان با حضور رییس حوزه هنری و مسوول سازمان بسیج مداحان، محسن حق شناس- عضور شورای اسلامی شهر قزوین- ضمن تقدیر از اسماعیل سکاک(گردآورده اثر) از این مجموعه شعر رونمایی گردید.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها