امام جمعه موقت دامغان:

تصمیمات ببرکاغذی آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند

امام جمعه موقت دامغان گفت: تصمیمات ببرکاغذی آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند، امنیت صادرات نفت از تنگه هرمز یا برای همه مهیا است یا برای هیچ کس امن نخواهد بود.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۰۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز خلیج فارس به تشریح اهمیت جهانی و جایگاه تنگه هرمز به عنوان یکی از ۱۱ تنگه مهم جهان و شاید مهمترین آن‌ها در اقتصاد جهانی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آمار‌ها روزانه قریب به ۱۸ و نیم میلیون بشکه نفت با عبور از تنگه هرمز صادر می‌شود.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه کل ذائر کشف شده نفت دنیا یک هزار و سه میلیارد بشکه تخمین زده شده که بیش از ۶۶۵ هزار میلیارد از آن در منطقه خلیج فارس قرار دارد، اضافه کرد: کل ذخائر گاز طبیعی جهان نیز یک هزار و ۹۱۸ تریلیون فوت گاز تخمین زده شده که بیش از یک سوم آن در منطقه خلیج فارس قرار دارد و همه این ذخائر گسترده برای صادرات باید از تنگه هرمز بگذرد.

امام جمعه موقت دامغان با یادآور شدن بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هر میزان که لازم باشد و اراده کند نفت صادر می‌کند، افزود: تصمیمات ببرکاغذی آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند، حتی دولت‌های غربی نیز به این تصمیمات پایبند نیستند و به اهمیت امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه حیاتی اقتصاد جهان واقف هستند.

وی با ذکر این مطلب که امنیت صادرات نفت از تنگه هرمز یا برای همه مهیا است یا برای هیچ کس امن نخواهد بود، گفت: اگر ایران اسلامی روزی تصمیم بگیرد تنگه هرمز را ببندد، جهان وابسته به انرژی روزانه با کمبود قریب به ۲۰ میلیون بشکه نفت یعنی معادل ۹۰ درصد صادرات نفت جهان مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان تأکید کرد: به دولت تروریستی آمریکا و خصوصاً مثلث شوم ترامپ، پمپئو، جان بولتن اعلام می‌داریم، قطع صادرات نفت ایران گزینه‌هایی مانند هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس و بستن تنگه هرمز را به عنوان اهرم فشار پیش روی ملت شجاع و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد که اگر روزی لازم شود آن‌ها را عملی خواهند کرد.

توفیق خدمت به مسجد از موهبات بزرگ الهی است

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز دهه غبارروبی و تکریم مساجد همزمان با دهه پایانی شعبان المعظم اشاره کرد و اظهار داشت: توفیق خدمت به مسجد از موهبات بزرگ الهی است که خداوند آن را به انسان‌های برگزیده از جمله پیامبران عظیم الشأنی همچون حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) عنایت نموده است، باید همگان در بهداشت، پاکیزگی و رونق همه جانبه و روز افزون مساجد کوشا باشیم.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران پرداخت و خاطرنشان کرد: این قشر خدوم پایه‌های تولید در کشور و رونق تولید از ارکان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

حمایت از کارگر ایرانی با مصرف کالای داخلی زمینه ساز استحکام اقتصاد کشور

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان حمایت مردم از کارگران با مصرف کالای داخلی را زمینه ساز استحکام اقتصاد کشور، عزت ملی و عامل جلوگیری از نفوذ اجانب برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه مردم و جامعه کارگری هر دو مسئولیت دارند، ما اگر ملت بصیر ایران را به خرید کالای داخلی دعوت می‌کنیم از کارگران و تولید کنندگان نیز توقع تولید کالای باکیفیت ایرانی داریم.

گفتنی است گرامیداشت روز حمل و نقل و تأکید بر ضرورت حمایت و رفع مشکلات رانندگان و قدردانی از کمک‌های شایان توجه مردم انسان دوست جای جای ایران اسلامی به هموطنان سیل زده، ضرورت استمرار این کمک‌ها و جایگاه کمک به محرومان در فرهنگ اسلامی از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار