از جمله سفارشهای آن شهید، پیروی از خط امام، تجدید نظر در اعمال و رفتار خود و دوری از دنیا طلبی بود. او توصیه می کرد فقط مسلمان شناسنامه ای نباشیم بلکه عامل به دستورات اسلام باشیم.
کد خبر: ۹۱۳۱۳۱۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ شهید حسین آقاباقری مرزیجرانی  از شهداي شهرستان اراك  مي باشد كه در سال 1365 و در  عمليات كربلاي 5  در منطقه شلمچه به شهادت رسيد و متن زير زندگي نامه و وصيت نامه اين شهيد بزرگوار است .

(روحش شاد و يادش در دلها گرامي باد)

شهید حسین آقاباقری مرزیجرانی
نام پدر: رحمت الله
محل تولد: مرزیجران اراک
تاریخ تولد: 1344/5/1
محل شهادت: دژ جاسم شلمچه عراق
تاریخ شهادت: 1365/11/7
شهرستان: اراک
شماره شناسنامه:
کد ملی: 0531742776
محل دفن: اراک
نام عملیات: کربلای 5

شخصیت حسین آقاباقری در خانواده ای مذهبی و روحانی زاده و مقید شکل گرفت خانواده ی شهید در روستای مرزیجران به فرزندان و نوه های مرحوم حاجی آخوند (یعنی مرحوم حاج اسماعیل حاج آقا باقری روحانی و معتمد روستا) مشهور و معروف بوده و هستند.

او تحصیلات دوره ابتدایی را در روستای مرزیجران و دوره آموزش راهنمایی و متوسطه را در اراک گذراند و موفق به اخذ دیپلم شد. همزمان با شروع تظاهرات و راهپیمایی های اراک بر علیه حکومت ستم شاهی باتفاق اعضاء خانواده پدری شرکت فعال داشت. ایمان به خدا، خلوص نیت، پیروی عملی از فرامین حضرت امام خمینی (ره)، روحیه ایثارگری و شهادت طلبی عدم دلبستگی به امور دنیوی و داشتن روحیه ی ظلم ستیزی و رازداری و امانت داری موجب شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اراک درآید آمد.

پس از فراگرفتن علوم و فنون نظامی در دوره های آموزشی دیگردر بسیج بیست میلیونی سپاه پاسداران و سپس در دفتر دادستانی و دفتر قضایی سپاه پاسداران وابسته به سازمان قضایی نیروهای مسلح اشتغال به کار داشت. همزمان با اوج گیری جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی تکلیف و وظیفه ی شرعی خویش دانست که در جبهه حضور پیدا کند.

از جمله سفارشهای آن شهید، پیروی از خط امام، تجدید نظر در اعمال و رفتار خود و دوری از دنیا طلبی بود. او توصیه می کرد فقط مسلمان شناسنامه ای نباشیم بلکه عامل به دستورات اسلام باشیم. مدت۳ سال در جبهه بود، آخرین بار که به دیدارمان آمد مهربان تر از دفعات قبل بود و در هنگام خداحافظی گفت:«نمی خواهم کسی به بدرقه من بیاید.»

نحوه شهادتش اینطور بیان شده است: در بدو ورود به جبهه در گروهان خمپاره انداز بود ؛ ولی بعدا به عنوان پیک منصوب شد و در هنگامی که با موتورسیکلت برای چندمین بار و به منظور کسب اطلاعات از مواضع دشمن به خط مقدم رفته بود، بوسیله تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید.(ره یافتگان وصال ص۸۳)

خاطره:

بار اول به عنوان داوطلب به مدت یکسال به جبهه اعزام شد و بار دوم در لباس مقدس پاسداری از دین و کشور به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، که حضور در جبهه ها را وظیفه می دانست رهسپارنبرد می شود.

دورانی که در کنار ما بود چهره ای متبسم داشت، بسیار اهل نماز و روزه بود. برگزاری محافل مذهبی، دعوت از روحانی برای سخنرانی، نام گذاری مسجد محله به نام آیت الله طالقانی، دعای کمیل، تاسیس کتابخانه آیت الله طالقانی در طبقه زیرین آن مسجد نمونه هایی از فعالیت های آن شهید بود.

وصیت نامه: توجه داشته باشید که سختی ها و مشکلات شما را از راهتان که اسلام است باز ندارد بلکه راسخ تر و با عزمی استوار تر در مقابل مصائب بایستید و به تمامی خواهران توصیه می کنم فرزندانتان را بطور صحیح تربیت کنیدکه راهگشایی برای انقلاب و مفید برای جامعه اسلامی باشند. از همسرم تقاضا دارم که از فرزندم خوب نگهداری کند و از طفولیت به او قرآن بیاموزد.

((شادي روح شهداء صلوات))

منبع : شهود استان مركزي

ارسال نظرات