خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایجاد ناامنی در منطقه به نفع آمریکاست، اظهارداشت: ترامپ و استکبار تلاش می کنند با ایجاد جنگ و اختلاف در منطقه و بین کشورهای اسلامی، ابتکار عمل را به دست بگیرند تا با فروش سلاح منافع اقتصادی فراوانی را به جیب بزنند.
کد خبر: ۹۱۳۱۲۹۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: آمریکا برای رسیدن به اهداف شوم خود، به متحدانش و برخی از کشورهای عربی میدان می دهد تا جای خالی نفت ایران را پرکنند اما جایگاه بین المللی و کمبود نفت کشورمان پر شدنی نیست.
وی همچنین با اشاره به سالروز شکست نظامی آمریکا در طبس، گفت: نظام استکبار همواره تلاش کرده تا پیشرفت کشورهای اسلامی را متوقف کند و این کشورها را به سمت نابودی و وابستگی سوق دهد، اما شکست های آمریکا در طبس، افغانستان، یمن، ترکیه و سوریه این کشور را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشته است.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: این سفر زمینه مناسبی را نیز برای تحکیم روابط بین 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گشود؛ البته علاقمندی این کشور برای توسعه روابط با ایران بیش از توسعه با برخی کشورهای عربی است.
وی ادامه داد: بر این اساس کشورهایی مثل عربستان تمایل ندارند این روابط توسعه یابد؛ از طرف دیگر بازار پاکستان ظرفیت مناسبی را برای توسعه صادرات دارد و از این فرصت عربستان سعودی و امارات به خوبی استفاده می کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان واردات پاکستان از کشورهای جهان 60 میلیارد دلار است، گفت: از این مقدار یک میلیارد دلار کالا از ایران وارد می کند که این سفر زمینه مناسبی برای افزایش واردات کالاهای ایرانی به پاکستان بود.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تاکید بر صادرات و رونق اقتصادی و تولید در کشور گفت: بر این اساس باید فرهنگ کار، تولید و فرهنگ تلاش در جامعه افزایش یابد و بی جهت موانع تولید و رونق اقتصاد ایجاد نشود.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شوراها در تبلور حاکمیت مردم بر سرنوشت خود نقش مهمی دارند.
امام جمعه تبریز افزود: اما رمز موفقیت شوراها در همدلی با شهرداری ها و موفقیت شهرداری در همدلی با شوراها است؛ شوراها مورد قضاوت مردم هستند بر این اساس باید تلاش خود را افزایش دهند.
وی همچنین با گرامیداشت روز حمل و نقل، اظهار داشت: آسفالت برخی از جاده ها مثل جاده تبریز- زنجان و خیابان ها مناسب نیست و به خودروهای مردم آسیب می رساند؛ بر این اساس مسوولان راه و شهرسازی و شهرداری ها برای رفع این ایرادات تلاش کنند.
وی همچنین با اشاره به طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح راه آهن میانه - بستان آباد، گفت: مسوولان قول داده بودند تا این خط راه آهن تا اوایل امسال در مسیر بستان آباد- تبریز به بهره برداری برسد، چرا خبری از آن نیست؟
حجت الاسلام آل هاشم از مسوولان استانی خواست تا از وزارتخانه های دست اندرکار پی گیر انجام این طرح های مهم ملی در آذربایجان شرقی باشند.

ارسال نظرات