مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه شهید برونسی و سپاه ناحیه مسلم مشهد:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه شهید برونسی و سپاه ناحیه مسلم مشهد برخورداری از سلامت و بهداشت جسم و روان را یکی از حقوق مسلم فردی و اجتماعی و بهترین ابزار تکامل هر انسانی دانست و ابراز داشت: جامعه‌ای موفق است که جسم و روان مردم آن سالم باشد.
کد خبر: ۹۱۳۱۲۶۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجه الاسلام و المسلمین قاسمیان به مناسبت هفته بهداشت در نمازخانه پادگان شهدای بسیج، در بین کارکنان قرارگاه شهید برونسی و سپاه ناحیه مسلم نکاتی را درباره اهمیت بهداشت در اسلام متذکر شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه مسلم مشهد برخورداری از سلامت و بهداشت جسم و روان را یکی از حقوق مسلم فردی و اجتماعی و بهترین ابزار تکامل هر انسانی دانست و ابراز داشت: جامعه‌ای موفق است که جسم و روان مردم آن سالم باشد.
 
وی ادامه داد: در هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام، نسبت به بهداشت و نظافت سفارش نشده است. دین مبین اسلام، نکات بهداشتی را تحت عنوان واجب، مستحب یا مکروه بیان کرده است.

قاسمیان به عنوان نکته سوم به مرور بعضی از ابواب فقهی پرداخت و گفت: اسلام به رعایت بهدشت در آن‌ها سفارش کرده است. در باب طهارت، وضو و غسل را داریم که انسان بدن خود را شستشو می‌دهد. حتی دین اسلام برای انسانی که از دنیا می‌رود، به سه مرتبه غسل کردن بدن او دستور می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه مسلم در باب طهارت، سفارش می‌کند که از نجاسات باید پرهیز شود. در باب نماز، این واجب الهی هم باعث آرامش و بهداشت روان انسان است و هم در شرایط نماز باید لباس نمازگزار، مکان و بدن او پاک باشد. در مورد روزه همین بس که رسول اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید صوموا تصحوا؛ روزه بگیرید تا روح و روان شما سلامت باشد؛ و همچنین در باب حج، خوردن و آشامیدن، ازدواج و ابواب دیگر، نکات بهداشتی فراوانی به چشم می‌خورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها