مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی با حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۱۲۶۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی معروف به "حر" مدافعان حرم، عصر امروز پنج‌شنبه 5 اردیبهشت ماه با حضور خانواده، دوستان، همرزمان و مردم شهیدپرور در معراج شهدای مرکز برگزار شد.
این مراسم با حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم تهران برای وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم همراه بود به‌گونه‌ای که جمعیت تا بیرون از حسینیه معراج برای دیدار صف بسته بودند.

بیشتر بخوانید

به‌خاطر استقبال و درخواست مردم برای دیدار با پیکر شهید، مراسم وداع تا ساعت 21 امشب ادامه خواهد داشت. مادر شهید مجید قربانخانی با پوشیدن لباس سفید و حضور بر سر سفره عقد نمادین فرزندش در معراج شهدا با بقایای پیکر او دیدار کرد. مادر شهید با بر دست گرفتن پیکر کفن‌پوش‌شده فرزندش، میزبان لحظات باشکوه وداع مردمی بود.

​​​​​​

شهید مدافع حرم مجید قربانخانی متولد 30 مردادماه سال 69 در تهران و ساکن محله یافت‌آباد بود که بعد از یک تحول درونی، داوطلبانه به سوریه اعزام شد تا از حریم عقیله بنی‌هاشم و مردم مظلوم سوریه دفاع کند. در نهایت بعد از دلاوری‌های فراوان در تاریخ 21 دی ماه سال 94 به‌دست تروریست‌های تکفیری در منطقه خان‌طومان به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در منطقه ماند. سرانجام پیکر شهید توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد. روز گذشته بنا به درخواست مادر شهید همچنین پیکر شهید را برای طواف گرد حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد منتقل کردند.

به گزارش تسنیم مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی فردا جمعه 6 اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح از میدان معلم تا گلزار شهدای یافت‌آباد برگزار و در همین مکان به خاک سپرده خواهد شد. همچنین مراسم بزرگداشت این شهید همین روز از ساعت 15 الی 17 در مسجد مسلم‌بن عقیل واقع در یافت‌آباد بلوار الغدیر شهرک مسلمین برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات