حلقه سوم از مجموعه "انسان ۲۵۰ ساله" از سوی انتشارات صهبا در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۱۲۵۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب حلقۀ سوم از مجموعۀ «حلقات انسان 250 ساله» منتشر شد. 


حلقۀ دوم انسان 250 ساله، کتابی آشنا برای علاقه‌مندان به آشنایی با سیرۀ ائمه علیهم‌السلام است. نمایشگاه کتاب 1398، یک خبر خوب برای مطالعه‌کنندگان و شیفتگان این کتاب دارد. و آن، چاپِ حلقۀ سوم از مجموعۀ حلقات انسان 250 ساله است. 


انتشارات صهـبا، برای بهرۀ بیشتر مخاطبان خود، از میان قریب  700 سخنرانیِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دربارۀ سیرۀ ائمه علیهم‌السلام، سه کتاب، برای سه دسته مخاطب، آماده و مجموعۀ این سه کتاب را «حلقات انسان 250 ساله» نام‌گذاری کرده است. حلقه‌هایی که حول محور سیرۀ مبارزاتی و سیاسی ائمه برای تشکیل حکومت اسلامی، همدیگر را تکمیل می‌کنند.  


کتاب حلقۀ اول انسان 250 ساله، مناسب مخاطبان نوجوان و دانش‌آموزان عزیز است. در این کتاب مفهوم انسان 250 ساله به کمک مثال‌های متعددی که حضرت آقا بیان کرده‌اند، برای مخاطبان شرح داده شده. 


کتاب حلقۀ دوم انسان 250 ساله، همان کتاب شناخته شده است که بیش از هشتاد چاپ از آن انجام شده؛ کتابی مناسب برای عموم مردم، به‌خصوص جوانان. این کتاب مروری کلی دارد بر وقایع مهم دوران امامت هر امام و تبیین استراتژی هر امام در جریانِ مبارزۀ سیاسی ائمه علیهم‌السلام. 


و اما کتاب حلقۀ سوم انسان250 ساله، کتابی است برای محققان ارجمند و کسانی‌که علاقه‌مند آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با زندگی ائمه علیهم‌السلام هستند. در این کتاب مباحثی که در حلقۀ دوم به اختصار و به‌طور گذرا به آنها اشاره شده است، مفصلاً‌ شرح داده شده است. در تنظیم این کتاب از حدود 260 سخنرانیِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های مختلف، به‌خصوص سخنرانی‌های ایشان در دهۀ 50 شمسی استفاده شده است. در این کتاب استراتژی انسان250ساله در قالب چهار دوران جریان امامت، مورد بررسی قرار گرفته است. لذا کتاب دارای چهار فصل اصلی، و یک فصلِ مباحث مقدماتی است. انتهای کتاب سه ضمیمه دارد، پی‌نوشت‌ها، نمودار وقایع چهار دورۀ امامت و نقشه‌ها. 


ازجمله ویژگی‌های مجموعۀ «حلقات انسان 250 ساله» این است که متن کتاب‌ها با هم اشتراک ندارند؛ بلکه مطالب هر کتاب، مکمل مباحث کتاب‌های دیگر است. 


این کتاب در 896 صفحه و به دو صورت جلد سخت (تک‌جلدی) و جلد نرم (دوجلدی) چاپ شده و علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه کتاب از غرفه انتشارات صهبا تهیه کنند.

ارسال نظرات