خبرهای داغ:
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح مهارت‌افزایی سربازان وظیفه در آذربایجان غربی

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از اجرای طرح مهارت‌افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۲۳۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

 امین رستم زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، از اجرای طرح مهارت افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح در استان خبر داد و اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه همکاری بین نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برای آموزش سربازان منعقد شده است، که براساس آن یک هزار سرباز در دوره های مهارت آموزی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدام در این زمینه بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شده است، ادامه داد: بنابراین در آذربایجان غربی نیز همگام با سایر مناطق کشورمان این دوره‌های آموزشی برای مهارت آموزی سربازان برگزار خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح مورد اشاره برای آشنا شدن سربازان با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: آمادگی و برنامه‌ریزی شغلی، آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز مرتبط با کسب‌وکارها، آگاهی درباره قوانین مربوط  به حوزه اشتغال سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی به شمار می‌رود.

رستم‌زاده به ارائه آموزش‌های موردنیاز و مرتبط با مهارت‌های زندگی اشاره و اظهار کرد: خودآگاهی، روابط بین فردی، مدیریت هیجان و مقابله با استرس، تصمیم گیری و مدیریت زمان، تفکر خلاق و حل مسئله، آشنایی با مهارت های تفكر انتقادی، آشنایی با مبانی ازدواج نیز سرفصل های دوره آشنایی با مهارت های زندگی در این تفاهمنامه می باشد.

این مسوول با بیان اینکه  آموزش های این نهاد مبتنی بر متدهای پژوهشی می‌باشد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب و توانمند تلاش خواهد شد که این دوره‌ها از خروجی‌ موثر و مفید برخوردار بوده و در زندگی افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، اثر ملموس و ارزشمندی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار