نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی تولید در کشور نقدینگی نیست، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی به سر می برد و باید آرایش جنگی به خود بگیریم
کد خبر: ۹۱۳۱۱۹۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی ضمن تشکر و خداقوت به تمام کسانی که در امر رونق تولید و تقویت توان تولیدی کشور فعالیت های دلسوزانه دارند، گفت: استان مرکزی با وجود صنایع مادر در کشور مهد کار و تلاش است و اگر بخواهیم راهکاری اساسی برای حل مشکلات بیندیشیم، باید تصمیماتی که قابلیت اجرائی شدن دارند را در اینگونه جلسات بگیریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی بایستی به دنبال تقویت توان اقتصادی کشور باشیم، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی یکی از راه های رفع مشکلات این است که با تک تک واحدهای تولید جلسات جداگانه داشته باشیم و مشکلات و موانع تولید آنها را مجزا بررسی کنیم.

این نماینده مجلس لازمه پیشرفت مصوبات جلسات را هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر دانست و آنها را ملزم به اجرای دقیق مصوبات خواند و در این خصوص بیان داشت: یکی از مشکلات تصمیم گیری در کشور این است که تسهیلات را راهکار تمام مشکلات می دانیم که این تسهیلات تنها مسکنی برای مشکلات و موانع تولیدی هستند.

حسینی با بیان اینکه امروز به شدت احتیاج به ساخت و اصلاح زیرساخت های اقتصادی داریم، عنوان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی هیچ گونه پیش بینی در بازار نمی توان داشت ولی آن چیزی که بررسی های ما نشان می دهد این است که تا پایان خرداد ماه هیچگونه تغییرات ارزی در کشور نخواهیم داشت مگر اینکه اتفاق خاصی رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی تولید در کشور نقدینگی نیست، اضافه کرد: متأسفانه در همین استان کسانی که وام های بیشتری دریافت کرده اند امروز واحدهای تولیدی آنها با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

وی روند فعلی پیشرفت صنایع در استان مرکزی را با وجود تحریم ها و مشکلات فراوان قابل قبول دانست و تصریح کرد: به برکت وجود تلاش های مجاهدانه صنایع استان نرخ بیکاری 6.7 درصد است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه در جلسه هیات امناء صندوق توسعه ملی روز سه شنبه اتفاق خوبی برای واحدهای تولیدی رقم خورده است، افزود: طبق این مصوبه کسانی که تسهیلات ریالی دریافت کرده اند اما به دلیل نوسانات ایجاد شده موفق به پیشرفت و تکمیل واحدهای خود نشده اند، اگر 40 درصد از تسهیلات قبلی خود را تا پایان خرداد ماه دریافت کرده باشند می توان همان مقدار 40 درصد را به آنها پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان با اعلام یک خبر خوب دیگر برای تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دیگر هیات امناء صندوق توسعه ملی از این پس این صندوق به تولیدکنندگان گوشت قرمز، مرغ، شیر و... تسهیلات می دهد.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات