عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی برای پرداخت کمک به مسکن محرومین با اولویت سیل زدگان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۱۴۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست اخیر هیات امنای صندوق توسعه ملی، گفت: براساس اساسنامه صندوق توسعه ملی، هیات امنا این صندوق باید سالی حداقل 2 بار جلسه داشته باشد و براساس دعوتنامه دبیرخانه، هیات امنا با حضور رئیس جمهور روز گذشته تشکیل جلسه داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مصوبات کمیسیون تخصصی هیات امنا در اسفند سال 97،  اظهار داشت: بعد از تصویب اصلاح بودجه سال 97 یکی از نکات عمده ای که در این جلسه مطرح شد بودجه 98 صندوق توسعه ملی بود، که با توجه به اساسنامه باید این بودجه به تصویب هیات امنا رسید.

 
صندوق توسعه ملی

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بحث دیگری که مطرح شد، تمدید 2 ساله میزان سپرده های بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان بود،  سر رسید این سپرده ها در سنوات گذشته رسیده بود اما از آنجایی که از این محل، تسهیلاتی به طرح های نفتی داده، مقرر شد 2 سال دیگر  سپرده ها این بانک ها تمدید و جریمه ها از آن ها دریافت نشود.

وی گفت:  در این نشست به موضوع نرخ تسهیلات پرداختی به صادرات توجه شد، هیات امنا نرخ تسهیلات پرداختی صادرکنندگان در سنوات گذشته را 11 درصد در نظر گرفته بودند، با این حال در نظامنامه صندوق توسعه تاکید شده که نرخ تسهیلات پرداختی هر یک از فعالیت ها در مناطق کمتر برخوردار 4 واحد درصد کمتر باشد.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در موضوع صادرات روشن نبود کالا در کدام منطقه تولید می شود، ادامه داد: بنا بر این شد که نرخ تسهیلات پرداختی برای صادرات در مناطق کم برخودار و برخوردار صرفا 11 درصد باشد تا شبهه برطرف شود.

این نماینده مجلس به مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به طرح های ایجادی و توسعه ای بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در این جلسه به به هیات عامل صندوق اجازه داده شد از محل سپرده هایی که نزد بانک ها دارد، تسهیلات لازم را به متقاضیان در بخش توسعه ای کشاورزی به خصوص تولید شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید و همچنین مباحث گلخانه ای پرداخت کنند.

 
سیل

 

حسینی با اشاره به تقاضای پرداخت کمک مالی به مسکن محرومین با اولویت مناطق سیل از منابع صندوق توسعه، اظهار داشت: در نهایت مصوب شد حدود 500 میلیارد تومان از محل منابع صندوق به صورت تسهیلات یا بلاعوض با مشارکت کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و بنیاد مسکن در اختیار این قشر با اولویت مناطق سیل زده قرار بگیرد.

حسینی در پایان افزود: در این جلسه بحث تصویب صورت های مالی سال 95 و 96 صندوق توسعه ملی نیز مطرح شد، براساس بررسی هایی که در کمیسیون های تخصصی انجام شده و ایراداتی که احصا شد، بنا شد این ایرادها ظرف مهلت مقرری توسط هیات عامل برطرف شود و در جلسه بعدی هیات امنا میزان عملکرد آنها مورد نقد و بررسی قرار گیرد./

پایان پیام

ارسال نظرات