خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان خبر داد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان از راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس ناحیه دو همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۱۲۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس ناحیه دو همدانمحمد باب الحوائجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در حاشیه افتتاح اتاق بازی در مدارس ناحیه دو همدان اظهار داشت: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش 10 استان این برنامه را به صورت پایلوت در کشور اجرا خواهند کرد که همدان نیز یکی از آنها است.

وی با اشاره به اهمیت بازی در یادگیری و سلامت دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و ایجاد محیطی بانشاط و شوق‌انگیز برای دانش‌آموزان این اقدام انجام می شود که امیدواریم با همراهی معلمان و مدیران مدارس، شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان  به نحوه انتخاب و اجرای بازی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: براساس بخشنامه این اتاق باید دارای ویژگی‌های خاصی از جمله پوشش کف مناسب باشد و حداقل فضا برای هر دانش‌آموز در این اتاق یک متر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین معلمان می‌توانند متناسب با درس و فعالیت مربوطه بازی را انتخاب کرده و در تعامل با درس آن را به اجرا درآورند.

باب الحوائجی عنوان کرد: دوره پیش‌دبستانی‌ها و مدارس سه پایه اول ابتدایی مشمول اجرای این طرح خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بر اساس سند تحول بنیادین یکی از محورهای مهم یادگیری و پرورش نسل خلاق و اندیشمند، بازی است. در این راستا برنامه راه‌اندازی اتاق‌های بازی در مدارس کشور آغاز شده که آموزش وپرورش ناحیه دو همدان، نیز در این زمینه اقدام به راه‌اندازی «اتاق بازی» در برخی مدارس کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات