مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در فروردین ماه امسال با بارش هایی که تاکنون اتفاق افتاده بیش از ۷ میلیون و ۱۴ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در ۱۸۱ واحد آبزی پروری در استان رهاسازی شده است که اکثر آنها از ذخیره آب کشاورزی استفاده کردند.
کد خبر: ۹۱۳۱۰۳۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ اکبری مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در فروردین ماه امسال با بارش هایی که تاکنون اتفاق افتاده، بیش از ۷ میلیون و ۱۴ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در ۱۸۱ واحد آبزی پروری استان رهاسازی شده است که اکثر آنها از ذخیره آب کشاورزی استفاده کردند.

وی افزود: تعداد واحدهای آبزی پروری استان مرکزی ۷۳ درصد و رهاسازی بچه ماهی در واحدهای آبزی پروری ۶۰ درصد افزایش یافته است.

اکبری تصریح کرد: استخرهای ذخیره آب کشاورزی که با هدف ذخیره آب برای آبیاری اراضی کشاورزی احداث می شوند، امروزه در استان مرکزی علاوه بر این کاربرد برای آبزی پروری نیز استفاده می شود و روز به روز تعدادشان در استان رو به افزایش است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت : پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش بهره وری از آب مورد استفاده در بخش کشاورزی باعث می‌شود تا کشاورزی اقتصادی تر شده و تولید و اشتغال مضاعف در کنار فعالیت کشاورزی ایجاد شود.

ارسال نظرات