خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه اظهار داشت : شهید مطهری با توان علمی بالا توانست اثر خوبی بر جوانان بگذارد و تفکر وی به علامه طباطبایی و امام مستضعفان نزدیک بوده و حق شاگردی محضر آن علمای بزرگ داشته است .
کد خبر: ۹۱۳۱۰۳۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن تبریک روز پاسدار و هفته عقیدتی سیاسی گفت: همان طور که خدای متعال موسی را در یک جعبه چوبی به نیل انداخت و او را به خانه فرعون برد تا در خانه دشمنان پرورش یابد و همان نیل یا دریای احمر محل عرق شدن فرعون شد.

وی در ادامه افزود: انتصاب سردار سلامی از پاسداران حماسی و متعهد به فرماندهی کل سپاه پاسداران را تبریک می گوییم و سپاه یکی از بزرگترین نعمت های الهی برای انقلاب و مستضعفین بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه اظهار داشت : شهید مطهری با توان علمی بالا توانست اثر خوبی بر جوانان بگذارد و تفکر وی به علامه طباطبایی و امام مستضعفان نزدیک بوده و حق شاگردی محضر آن علمای بزرگ داشته است .

وی ادامه داد: اگر اندیشمندان را به ۳قسمت تقسیم کنیم عده ای معنوی صحبت می کنند و حرفهایشان به دل می نشیند و دیگری با استدلال و منطق بسیار قوی با ما سخن گفتند و طیف دیگر معجونی از این دو هستند.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: وقتی پای صحبت های شهید مطهری می نشینیم هم دل راضی می شود و هم عقل انسان راضی می شود. در دو طیف اول یا دل راضی می شود یا عقل اما هردو نمی توانند تجمیع شوند.

ایت الله عابدینی گفت: خدا مطهری را در دلها قرار داد تا انسانهای زیادی این چراغ راه را زمینه حرکت تفکر و اندیشه خود قرار دهند که زمینه رشد و تعالی می باشد. سابقه معلمی را برخی ها دارند که معمم و لباس غیرمعمم هستند که معلمی در لباس دین متفاوت است. در سنخیت معلمی با جنس انبیا و اولیا هستند مخاطبشان دلهاست اما در غیر دینی علم را از ظرفی به ظرف دیگر می ریزند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به تفکر روشنفکران سکولار گفت: اگر انسان ها با دین بزرگ نشوند علم آنها تبدیل به سلاح مخرب بزرگ جمعی می شوند و انسان های بزرگ به دین گرایش دارند و انسان هرچه عاقل تر شود، دیندارتر می شود، خدای متعال بارها در قرآن معلمی را به بشریت سرایت داده و انبیا را معلمان بشریت برای رسیدن به رستگاری قرار داده است.

وی در پایان گفت: اگر خدای متعال به انسان نیاموزد هیچ کس نمی تواند انسان را آموزش دهد و اگر پیغمبر آن را یاد ندهد دیگران کسی نیستند که بیاموزند و مصداق بارز قرآن است.

1002.پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها