با توجه به پایدار شدن هوا ، باغداران می توانند با آبیاری کف باغ مانند آب جاری ، چاه ، سیستم قطره ای و نیز آتش زدن کاه و کلش با گازوییل در هر 50 تا 100 متر در مسیر وزش نسیم باد از کاهش دما به زیر صفر جلوگیری و آن را به صفر درجه برسانند.
کد خبر: ۹۱۳۰۹۷۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، صادقی با بیان اینکه با خروج جبهه هوای سرد قطبی از نیمه شب امشب، پنجشنبه و جمعه شب این هفته و حتی شنبه هفته آینده دمای هوا در برخی مناطق کوهستانی چهاردانگه و دودانگه شهرستان ساری از ساعت یک بامداد تا 7 صبح به زیر صفر می رسد گفت: این دما در مدت دو ساعت موجب سیاه شدن گل های باز و میوه های تازه تشکیل شده می شود.
کارشناس دانشگاه علوم کشاورزی ساری افزود: با توجه به پایدار شدن هوا ، باغداران می توانند با آبیاری کف باغ مانند آب جاری ، چاه ، سیستم قطره ای و نیز آتش زدن کاه و کلش با گازوییل در هر 50 تا 100 متر در مسیر وزش نسیم باد از کاهش دما به زیر صفر جلوگیری و آن را به صفر درجه برسانند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی ساری با اشاره به اینکه آتش زدن شاخ و برگ اضافه زیر تاج تک درختان گردوی بزرگ دمای صفر درجه را کنترل می کند به باغداران توصیه کرد: با توجه به اینکه آب چاه دارای 18 درجه سانتیگراد دما بوده و بعد از آبیاری یخ می زند، نگران نباشند زیرا آب گرمای خود را به محیط برمی گرداند.
صادقی، بر انجام تکرار این موارد در شب های ذکر شده تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها