نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شورای مشورتی اینگونه که یک شورای مشورتی تحت عنوان توسعه سیاسی استان ها شکل گرفته، پوششی برای فعالیت های سیاسی و حزبی است، گفت: به جهت اینکه از بودجه های دولتی در این شورا استفاده می شود تعدادی از نمایندگان مجلس سوال از وزیر کشور را در دستور کار گذاشته اند.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۳۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به فعالیت حزبی و سیاسی مجمع مشورتی استان‌ها گفت: به جهت اینکه از بودجه های دولتی در این شورا استفاده می شود، تعدادی از نمایندگان مجلس سوال از وزیر کشور را در دستور کار گذاشته اند.

رییس فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع به کمیسیون شوراها ارجاع داده شده است و نمایندگان منتظر هستند تا در دستور این کمیسیون قرار بگیرد و وزیر کشور در رابطه با عملکرد استانداران و فرمانداران توضیح بدهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مجمع کارکردی حزبی دارد، بیان داشت: اینگونه که یک شورای مشورتی تحت عنوان توسعه سیاسی استان ها شکل گرفته، پوششی برای فعالیت های سیاسی و حزبی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همین خصوص ادامه داد: درحالیکه این شورا در هیچ جایی ثبت نشده و در بدنه دولت هم به عنوان یک ساختار دولتی نیست ولی به هر حال بدنه سازمان برنامه و بودجه، استانداری ها و مجموعه های تابعه شکل گرفته است.

کریمی با اشاره به حمایت های علنی استانداران و فرمانداران از این مجمع خاطرنشان کرد: طبق اطلاعی که نمایندگان دارند از بودجه شوراها هزینه هایی برای این موضوع پرداخت می شود و اماکن دولتی در اختیار آنها قرار می گیرد، همه اینها نشان دهنده این است که اینها از بیت المال ارتزاق می کنند در حالیکه هدف آنها هدفی کاملا سیاسی و مشخص است و به همین دلیل وزیر کشور باید در این رابطه پاسخگو باشد.

متن این سوال به شرح زیر است:

شرح سوال: با عنایت به اینکه تشکلی تحت عنوان شورای مشورتی توسعه در تمام استان‌های کشور به ریاست رؤسای ستادهای انتخاباتی آقای روحانی تشکیل شده و مشغول به فعالیت است و فعالیت این تشکل در راستای اهداف سیاسی جریان سیاسی اصلاح طلبان و حامیان دولت و به طور خاص حزب اعتدال و توسعه به منظور ایجاد شبکه اجتماعی است، اولاً چرا تشکل‌های فوق الذکر که ماهیت سیاسی دارند، بدون اخذ مجوز قانونی لازم در حال فعالیت هستند. ثانیاً چرا استانداران و فرمانداران به صورت علنی از تشکل یادشده حمایت کرده و امکانات دولتی و بودجه را در اختیار آن می‌گذارند.

این نامه به امضای ۱۰ نفر از نمایندگان به شرح زیر رسیده است؛ علی اکبر کریمی، علیرضا سلیمی، احد آزادیخواه، محمد دهقان، ابوالفضل ابوترابی، احمد سالک، احمد امیرآبادی، سیدراضی نوری، محمود شکری، نصرالله پژمان فر، سیداحسان قاضی زاده هاشمی، سیدصادق طباطبایی نژاد، سیدناصر موسوی لارگانی، سیدحسین نقوی حسینی، حسینعلی حاجی دلیگانی، ابراهیم رضایی

انتهای پیام/

ارسال نظرات