خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: سخنران مراسم ویژه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل است.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۱۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش‌ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی  در خصوص پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس،‌ اظهار داشت: ماجرای طبس یکی از رسواترین توطئه‌های شکست‌خورده آمریکا علیه انقلاب اسلامی و از معجزات قرآن و تفسیر سوره فیل در صحرای طبس بود.

 

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها توسط آمریکا علیه ایران آغاز شد و سفارتخانه آمریکا در تهران تبدیل به مرکز جاسوسی علیه ایران گردید و لانه جاسوسی آمریکا در ایران در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر و نیروهای آمریکایی مستقر در آن به گروگان گرفته شدند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس اظهار داشت: آمریکا برای آزادسازی گروگان‌های خود اقدامات وسیعی را انجام داد و هرگز مایل به برآوردن خواسته‌های ملت ایران نبود که بعد از عدم موفقیت در همه اقدامات، برنامه‌ها تهاجم نظامی به ایران را برنامه‌ریزی کرد که از مجهزترین و پیشرفته‌ترین امکانات نظامی ، بهترین بالگردها و ۹۰ کماندوی زبده و آموزش‌دیده استفاده کرد و این عملیات را با رمز «پنجه عقاب» انجام داد.

 

فرحبخش‌ثانی در خصوص همدستی آمریکا با سایر کشورها عنوان داشت: آمریکا از کمک کارشناسی اسرائیل و کمک کشورهای مصر، عربستان، ترکیه،‌ عمان، پاکستان و همراهی رئیس‌جمهور وقت ایران بنی‌صدر خائن بهره‌مند بود و بنی‌صدر خائن پیش‌بینی همه مقدمات لازم را در داخل ایران برای فرود هواپیما و بالگردها انجام داده بود.

 

وی بیان داشت: در واقع احتمال پیروزی برای آمریکا با توجه به اقدامات و تمرینات مکرر و شبیه‌سازی اجرای عملیات در نقاط مختلف بیشتر از ۹۰ درصد بود و فرود هواپیماها در بامداد پنجم اردیبهشت در صحرای طبس طبق ساعت مقرر انجام شد ولی بالگردها به دلیل طوفان و خرابی با یک ساعت تأخیر وارد صحرای طبس شدند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس اضافه کرد: برخورد یک فروند بالگرد با هواپیماهای حامل سوخت در هنگام سوخت‌گیری در صحرای طبس با امداد الهی به خاطر طوفانی شدن و برپا شدن جهنم آتش که آمریکایی‌ها در آن سوختند و در این بین ۸ کشته دادند و ۵ بالگرد و ۵ فروند هواپیما برجای گذاشته و فرار کردند.

 

فرحبخش‌ثانی خاطرنشان کرد: در روز بعد به دستور بنی‌صدر خائن بالگردهای سالم در صحرای طبس در چند مرحله بمباران شد که شهید منتظرالقائم، فرمانده سپاه وقت یزد به شهادت رسید.

 

وی در ادامه در خصوص عدم موفقیت آمریکایی‌ها در صحرای طبس افزود: اگر این عملیات با موفقت انجام می‌شد بمباران پایگاه‌های نظامی در سراسر کشور، محل سکونت امام(ره)، کمیته انقلاب اسلامی، فرودگاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایستگاه رادیو اقدام بعدی آن‌ها بود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس در خصوص مکان این امداد الهی بیان داشت: مسجد شکر در صحرای طبس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احداث و مجموعه رفاهی، فرهنگی و یادمان شهید منتظرالقائم به وسیله اداره کل آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال احداث می‌باشد.

 

فرحبخش‌ثانی گفت: از یکم اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ماه در آخرین برنامه دعای ندبه کشوری در محل آستان حسین بن موسی الکاظم علیه السلام برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره، شهید منتظرالقائم و شکست آمریکا در این منطقه برنامه‌های متنوعی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و ادارات و نهادها در سطح شهرستان اجرا خواهد شد که از ویژه‌برنامه‌های این ایام، سخنرانی امشب آیین شکرگزاری  امیر سرتیپ 2  فهمیده جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، یادواره‌های شهدا و برنامه‌های پنجم اردیبهشت در محل وقوع حادثه می‌باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس بیان داشت: سخنران این مراسم سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و معاون فرهنگی، تبلیغات دفاعی ستاد کل است.

 

فرحبخش ثانی درباره شروع برنامه گفت: ساعت 9 بازدید مردم و مسئولین از محل وقوع حادثه و شروع برنامه 9:45 صبح روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رونمایی از کلیپ انیمیشن 3 بعدی طوفان شن انجام خواهد شد.

 

وی در خصوص احداث موزه عبرت در محل مسجد شکر عنوان داشت: موزه عبرت توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری می‌شود.

 

فرحبخش‌ثانی اظهار داشت: مراسم پنجم اردیبهشت هرساله پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و مسؤولین شهرستان طبس تمام توان خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم این ایام  دارند.

 

خبرنگار: کاظم عباسی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها