یامین‌پور در جشن امضای کتاب "نخل و نارنج" در رشت:
رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با اعلام اینکه برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید از الگوبرداری جوانان از فرهنگ غربی جلوگیری کرد گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی غربگرایان فرهنگ غلط غرب را در کشور اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۱۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
غربگرایان به دنبال پیاده‌سازی فرهنگ غرب در کشور هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، وحید یامین‌پور عصر امروز در مراسم جشن امضای کتاب "نخل و نارنج" در رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی چیزی جز مقدمه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) نیست.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی را ماموریت اصلی نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان داشت: ما را تمدن‌سازی باید این توانایی را داشته باشیم که آینده را تصور و تخیل کنیم و بتوانیم یک نقشه‌راه برای خودمان ترسیم کنیم.

وی با اعلام اینکه حکومت قاجاریه سبب شد تا ملت ایران نسبت به آینده خود سردرگم شود عنوان داشت: حکومت قاجاریه ملت ایران را به ملتی پذیرنده و ناکارآمد تبدیل کرد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه خیال‌پردازی نسبت به آینده به معنای توهم داشتن نیست ابراز داشت: در قرن هجدهم و نوزدهم، زمانی که حکومت ایران در یک خواب تاریخی بود، غرب مدرن موفق شد تا تصویری از آینده را به مردم خود نشان دهد.

یامین‌پور با بیان اینکه غرب مدرن در قرن‌های هجدهم و نوزدهم رویایی را به مردم نشان داد که قابلیت تبدیل به واقعیت داشت افزود: تصویری ارائه شده توسط غرب به قدری برای مردم جذاب و گیرا بود که ایرانیان قرن هجدهم و نوزدهم، پس از سفر به اروپا تمام هویت خود را تغییر می‌دادند و این نشانه به خواب رفتن حاکمان آن دوران ایران بود.

این پژوهشگر حوزه هنر اسلامی استفاده از ابزار هنر مانند رمان و شعر را وسیله غرب برای ایجاد تصویری از آینده برای مردم دانست و گفت:

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: امروز برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید بتوانیم تصویری روشن و صحیح از آینده جمهوری اسلامی را به جوانان نشان دهیم.

وی با اعلام اینکه برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید از الگوبرداری جوانان از فرهنگ غربی جلوگیری کرد اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی غربگرایان فرهنگ غلط غرب را در کشور اجرا می‌کنند.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر و رسانه در راستای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: امروز باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی الگو‌های صحیح به جوانان استفاده کنیم.

یامین‌پور معرفی الگوی صحیح به جوانان را یکی از دلایل نگارش کتاب "نخل و نارنج" دانست و گفت: زمانی که شروع به نگارش این کتاب کردم، متوجه شدم که در زمینه معرفی الگو‌های صحیح به جوانان بسیار کم کار شده است.

این پژوهشگر حوزه هنر اسلامی معرفی بزرگانی، چون شیخ انصاری به جوانان را مقدمه‌ای برای نمایش تصویر آینده به جوانان دانست و افزود: استقبال جوانان از کتاب "نخل و نارنج" نشان داد که جوان امروزی به دنبال شناخت حقیقت گذشته و تصویرسازی آینده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات