خبرهای داغ:
از موضوعات مطرح شده در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج عشایر فارس، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به منظور تبیین و ارائه راهکار و ایده‌های راهبردی متناسب با ظرفیت قشر عشایر است.
کد خبر: ۹۱۳۰۷۸۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج از فارس، دبیر هیئت اندیشه ورز سپاه عشایر فارس، سرهنگ سعدی محمدی با اعلام تشکیل جلسه هیئت اندیشه ورز این قشر از سپاه فجر فارس گفت: یکی از مباحث مورد بحث در این جلسه، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به منظور تبیین و گفتمان سازی و ارائه راهکار و ایده های راهبردی متناسب با ظرفیت قشر عشایر بود.

به گفته وی، برگزاری کنگره شهدای عشایر فارس از دیگر موضوعات مطرح شده است.

دبیر هیئت اندیشه ورز سپاه عشایر فارس تصریح کرد: در این جلسه مقررگردید امورعشایر استان جهت اشتغال جوانان عشایر نقش محوری گرفته و در شاخص ها ی بوم گردی، صنایع دستی، زنجیره تولید گوشت، با اعطای تسهیلات و پایش هزینه کرد آن در زمینه اشتغال جوانان همکاری نماید.

به گفته محمدی، همپچینی مقررگردید درخصوص سلامت سبک زندگی با همکاری آموزش و پرورش، سپاه و امور عشایر استان کارگاه های سبک زندگی ایرانی اسلامی با صبغه عشایری برگزار گردد.

وی تصریح کرد: یک کمیته ۴نفره بیانیه گام دوم رهبری معظم را در دستور کار کارشناسی قرارداده و آنچه را میتوان در این بیانیه در قشر عشایر استان فارس عملیاتی نماید به جلسه پیشنهاد نماید.

دبیر هیئت اندیشه ورز سپاه عشایر فارس به تشکیل کارگروهی جهت اشتغال و استفاده از زیر ساخت های عشایر اشاره کرد و گفت: با استفاده از شرکتهای دانش بنیان در حوزه عشایر، جوانان عشایر می توانند نسبت به اشتغال اقدام کرده و این کارگروه میتواند همان کارگروه اقتصادی زیر مجموعه هیئت باشد که ۳ نهاد عشایری درآن نماینده ویژه ای دارند.

محمدی با بیان اینکه  آموزش و پرورش باید شرایطی فراهم آورد تا مسئولین باحضور در دبیرستانهای شبانه روزی عشایر به تبیین بیانیه و اقدامات فرهنگی مدنظر در این مراکز داشته باشند تصریح کرد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر روی مسئولیت جوانان سپاه عشایر، با استفاده ازظرفیت پایگاه های مقاومت دراجرایی نمودن طرح شهید حججی و نشر مطالب بیانیه گام دوم و روشنگری پیرامون آن اقدام می نمائیم.

وی از دیگر مصوبات این جلسه را پیگیری و اجرایی کردن طرح جامع خدمات فرهنگی در جامعه عشایر از طریق شورای عشایر استان در استانداری دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار