خبرهای داغ:
حجت الاسلام بانکی عنوان کرد: علما ترسیم کننده خطوط فکری ما هستند و اگر محور حرکت ما براساس این خطوط فکری باشد، در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۰۷۶۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام مهدی بانکی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در نشست هفته عقیدتی سیاسی که در سالن جلسات این ناحیه برگزار شد، با اشار به راهبرد سال بیان کرد: سال 98 چون بر اساس سیاستهای کلی مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نام گرفته، جایگاه و اهمیت تولید در اسلام را بازگو می کند.
است.
وی گفت: نتیجه اندیشه و مجاهدت رزمندگان باید پاسداری از عفت باشد از همین رو نشانه اهمیت کار و تولید از دیدگاه اسلام که به اندازه قلم علما اهمیت دارد و همچنین توجه به اقتصاد پاک در اسلام را نمایان می کند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در سال رونق تولید امیدواریم اقتصاد پاک رونق پیدا کرده و با ترویج کار پاک و شریف، جامعه ما و بینش ما به سمت ارزش گذاری به کار پاک پیش رود.
حجت الاسلام بانکی با اشاره به جایگاه کارگران عنوان کرد: ما جامعه ای می خواهیم که به کارگر احترام بگذارد. کسی که با عرق جبین کار شریف انجام می دهد باید دارای جایگاه و ارزش باشد.
وی با اشاره به اهمیت ایستایی مردم در برخورد با وضعیت امروز جامعه افزود: در دوران دفاع مقدس، اگر پیرزنی در روستایی دورافتاده مرغی داشت بعنوان تنها دارایی، همان را به جبهه می فرستاد. زیرا باور داشت که جنگ است. مقام معظم رهبری نیز با اشاره به همین موضوع و جنگ اقتصادی فرمودند اگر باور کنیم که در جنگ هستیم قطعا مانند روزهای جنگ عمل خواهیم کرد. بر همین اساس سه وظیفه مهم داریم که نسبت به موضوع شعارهای سال به ویژه راهبرد امسال، ابتدا موتور محرکه، فرهنگ سازی است که بخش بزرگی از این آگاهسای خبرنگارانی مجهز به سلاح هنر و مردم شناسی است که می تواند بهترین جریانهای موجود را در جامعه ایجاد کند تا افکار عمومی را به سمت هدف هدایت کند.

حجت الاسلام بانکی اضافه کرد: موضوع بعدی از خودگذشتگی و ایثار است که مربوط به بازار است. علیرغم اینکه می دانیم ممکن است کالای خارجی ممکن است دارای کیفیت باشد اما از مال خود می گذریم تا رونق تولید ایجاد شده و از اشتغال کشور حمایت کنیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به هفته عقیدتی و سیاسی تصریح کرد: علما ترسیم کننده خطوط فکری ما هستند و اگر محور حرکت ما براساس این خطوط فکری باشد، در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه هر جامعه ای مادر و زایشگر رفتار و رویکرد آن جامعه است و مجموع این رفتارها، فرهنگ عمومی آن جامعه است. برای فرهنگ عمومی جامعه رفتارهای جامعه مورد بررسی قرار می گیرد پس قایدتا در جامعه با فرهنگ هزاران ساله ایرانی اسلامی، باید اندیشه مردم متاثر از اندیشمندان باشد.

حجت الاسلام بانکی گفت: هجمه سنگین و ناجوانمردانه دشمن، جامعه را به سمتی برده که سلبریتی های بی سواد اظهارات بی ریشه اشان بعضا جای سخنان ریشه دار اندیشمندان ما را گرفته است. در چنین شرایطی بهترین سلاح و دفاع می تواند اندیشه اندیشمند بزرگ شهید مرتضی مطهری باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری، اندیشه های وی پایه های مبانی انقلاب است.

وی اضافه کرد: اندیشه های این متفکر مبانی اصیل اسلامی را بیان می کند و لذا سپاه و بسیج به این امر ورود یافته ضرورت توجه به این مبانی را عملا ترویج نمایند و اندیشه ها و رویکرد ها و فرهنگ عمومی اصلاح شود. علما معلمانی هستند که به مردم اندیشیدن می آموزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها