رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بر تلاش در جهت راه اندازی جریان تاریخ شفاهی در کردستان با تأکید بر انعکاس رشادت ها و مظلومیت های رزمندگان این دیار تأکید نمود .
کد خبر: ۹۱۳۰۶۰۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ، امین مرادی ظهر امروز در کارگاه «رویکردی در تحلیل و نقد تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی» که در سالن اندیشه سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های تاریخی شفاهی که در استان کردستان آغاز شده که در نوع خود کم نظیر است.
 
وی یادآور شد: اقبال و توجه معلم و اندیشه به این پروژه‌ها می‌تواند بسترساز خلق گنجینه‌های فاخر در حوزه تاریخ شفاهی استان کردستان می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد: استان کردستان در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب از سوی معظم له به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامگذاری شد.

مرادی تصریح کرد: این نامگذاری به این دلیل بود که شهدای کردستان نسبت به سایر شهدای کشور، مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر به شهادت رسیدند و انگونه که باید معرفی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای شاخصی در استان کردستان وجود دارند که نمونه مشابه آن‌ها در سطح کشور وجود ندارد، گفت: ما در این استان خانواده‌های دارای ۶ شهید، سه شهید و خانواده شهدای ترور داریم که باید بیش از پیش در مورد آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد: در راستای صیانت از میراث معنوی انقلاب اسلامی در کردستان برنامه‌هایی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به عنوان یک اولویت مهم در این حوزه تدوین و در حال اجراست.

برگزاری شب خاطره محورترین برنامه حوزه هنری کردستان

مرادی با تاکید براینکه برگزاری مراسم شب خاطره به صورت مستمر به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه هنری در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در قالب برگزاری شب خاطره‌ها تلاش می‌شود تا با زبان هنر، خاطرات رزمندگان و شهدای استان از سوی همرزمان و خانواده هایشان بازگو شود.

وی اظهار کرد: استقبال شایسته‌ای از شب‌های خاطره بعمل آمده است که این امر بر اهمیت و نقش این حرکت فرهنگی در اذهان عمومی و جمعیت مخاطب تأکید دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: چند پروژه تاریخ شفاهی استان کردستان در دست جمع‌آوری و تدوین است و در همین راستا راه‌اندازی جریان تاریخ شفاهی در استان کردستان با تأکید بر انعکاس رشادت‌ها و مظلومیت‌های این دیار مورد تاکید قرار گرفته است.

مرادی اظهار کرد: جمع‌آوری خاطرات فرماندهان شاخص، پیشمرگان مسلمان استان و سایر نیرو‌های تأثیرگذار در استان کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.

وی گفت: طی سال‌های اخیر تیم علمی و پژوهشی با تکیه بر نیرو‌های بومی استان تشکیل شده که تلاش و همت آنان افقی روشن را برای آسمان تاریخ شفاهی استان شکل خواهند داد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات