شهید جعفر افسا یکی از شهید دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در وصیت نامه اش آورده است: من یک پیام به ملت مسلمان دارم که شما مثل مردم کوفه نباشید و امام خمینی- رهبر کبیرانقلاب اسلامی- را تنها نگذارید.
کد خبر: ۹۱۳۰۵۸۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از ایرنا، شهید جعفر افسا یادگار علی و مریم یکم فروردین سال 1332 در روستای بیکاه از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد.
وی که سواد خواندن و نوشتن داشت، روزق و روزی خود و خانواده را از برکت زمین و شغل کشاورزی انتخاب کرد.
این کشاورز روستایی درحالی که 33 سال سن داشت عشق، ایثار و شجاعت خود را در راه حفظ و پاسداری از خاک وطن نشان داد و عازم جبهه های جنوب شد.
وی سرانجام 14 اسفندماه سال 65 براثر اصابت ترکش به سر، پا و دست ها در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکرش در روستای ده گل کن از توابع شهرستان رودان به خاک سپرده شد.
شهید جعفر افسا 18 بهمن ماه 63 حدود یکماه قبل از شهادتش اقدام به نوشتن وصیت نامه کرد و در بخشی از این وصیت نامه آورده است: امروز عصر و زمانی است که خداوند دانشگاهی به نام دانشگاه جهاد در راه خدا را باز نموده است و معلمانی همچون امام خمینی- (ره)- به رهبری این دانشگاه به ما عطا کرده کرد.
وی در وصیت نامه اش ادامه داد: ما شاگردان این دانشگاه که حاضر شدیم به ندای قرآن و رهبری لبیک بگوییم و دین خود را حفظ نماییم و تحت دستور رهبربزرگ انقلاب قرار گرفته تا ما یک انسان به تمام معنا، مومن و موحد از این امتحان با کارنامه قبولی به نزد خداند رهسپارشویم.
این کشاورز شهید دوران دفاع مقدس آورده است: من یک پیام به ملت مسلمان دارم که شما مثل مردم کوفه نباشید و امام خمینی- رهبر کبیر انقلاب اسلامی- را تنها نگذارید.
شهید افسا در وصیت نامه دیگر خود توصیه کرده است: عازم جبهه شدم اگر در این راه کشته شدم برجنازه ام گریه نکنید و با صبر انقلابی خودتان پوزه دشمنان قرآن را به خاک سیاه بمالید.

ارسال نظرات