رئیس اتاق اصناف کشور گفت: اصناف در سراسر کشور حدود 400 میلیارد ریال تا به امروز به مناطق سیل زده کمک کردند.
کد خبر: ۹۱۳۰۵۰۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

به گزارش سرویس بسیج اصناف خبرگزاری بسیج از کرج ، سعید ممبینی در آئین ارسال سومین محموله کمک های اصناف استان البرز به خوزستان اظهار داشت: تا هفته گذشته 350 میلیارد ریال کمک های اصناف به مناطق سیل زده کشور ارسال شد که با محموله امروز از البرز و دیگر استان های کشور، پیش بینی می شود که این رقم از مرز 400 میلیارد ریال بگذرد.

اصناف حدود 400 میلیارد ریال به سیل زدگان کمک کردند

وی اضافه کرد: از همان روزهای ابتدایی وقوع سیلاب در کشور، اصناف در سه شکل مختلف سعی در مشارکت داشتند و اجازه ندادند که خدمات رسانی به جامعه قطع شود.

ممبینی گفت: رفع نیازهای فنی، تعمیر ماشین آلات، تعمیر منازل و جمع آوری کمک ها محور فعالیت های اصناف کشور بوده است.

رئیس اتاق اصناف کشور افزود: یکی از نقاط مهم و کانون توجه خیرین برای کمک به اصناف آسیب دیده از سیل این بوده که بار دیگر واحدهای صنفی مناطق آسیب فعال شود.

ممبینی با اشاره به اینکه اصناف که در مشارکت در اموری مانند سیل و نوع دوستی سابقه درخشانی دارند،گفت: اتاق اصناف ایران از ابتدای وقوع سیلاب ستاد مرکزی خود را تشکیل داد و کمک ها از سراسر کشور به مناطق سیل زده ارسال کرد.

رئیس اتاق اصناف کشور در بخش دیگری از سخنان خود به واحدهای صنفی آسیب دیده از سیل اشاره کرد و بیان داشت: در مرحله اول، رایزنی و جلساتی با مسئولان دولتی به همین منظور برگزار و انتظار ما این است که مانند سایر بخش ها از جمله کشاورزی و صنعت برای اصناف نیز پیش بینی جبران خسارت با ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض شود که رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص نویدهایی داده اند.

ممبینی افزود: همچنین دربخش اصناف، از کمک های خود صنوف برای جبران بخشی از صدمات وارده به واحدهای صنفی که بتوانند هر چه زودتر به چرخه کسب و کار برگردند استفاده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها