رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره)؛
ئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) به سوء استفاده برخی افراد در ارتباط با طب سنتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز طب سنتی به یکی از روش‌های اصلی برای کلاهبرداری برخی افراد تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۳۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا میرجلیلی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار داشت: زمانی سیستم درمانی و سلامت مردم ارتقا پیدا می‌کند که دغدغه رسانه‌ها تبدیل به موضوع سلامت شود.
وی خاطرنشان کرد: دومین دغدغه‌ای که همه ما باید داشته باشیم این است که یک مشکل اصلاح شود نه اینکه به گونه‌ای کار کنیم که مشکلات افزایش هم پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) به سوء استفاده برخی افراد در ارتباط با طب سنتی اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز طب سنتی به یکی از روش‌های اصلی برای کلاهبرداری برخی افراد تبدیل شده است.
میرجلیلی خاطرنشان کرد: مجموعه درمانی استان یزد مخالفتی با طب سنتی و سبک زندگی و تغذیه درست ندارند بلکه امروز طب سنتی به یکی از اصول اصلی در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی تبدیل شده، ولی ما با کلاهبرداری‌ها در این حوزه مخالف هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اینکه افرادی خواسته باشند از این طب و اعتقادات مردم سوء استفاده کنند را اصلا قبول نمی‌کنیم عنوان کرد: برخی از این افراد ادعا‌های بسیاری دارند و بیان می‌کنند که توانایی درمان تمام بیماری‌ها را دارند و به این وسیله پول‌های بسیاری از مردم دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) اظهار داشت: همین افراد پس از دریافت پول‌های بسیار زیادی از مردم، دارو‌هایی به آن‌ها تجویز می‌کنند که علاوه بر گران بودن، نه تنها درمان درستی نمی‌کند بلکه بیماری‌های جدیدی هم از جمله خرابی کبد به دنبال دارد.
میرجلیلی ادامه داد: هر روز شکایت‌های بسیاری از سوی شهروندان به دانشگاه علوم پزشکی می‌شود که افرادی در قالب طب سنتی سر آن‌ها کلاه گذاشته‌اند و با هزینه‌های زیاد، دارو‌های بی‌خاصیت یا مضر تحویل آن‌ها داده‌اند.
وی افزود: متاسفانه مشکلی هم که در ارتباط با برخورد با این کلاهبرداران وجود دارد این است که هنگام مراجعه به محل آنها، برخی از افراد محل در حمایت از آن‌ها بر می‌آیند و نمی‌گذارند برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد بر ضرورت مراجعه متقاضیان استفاده از طب سنتی به متخصصان این حوزه که درس و علم کامل آن را گذرانده‌اند افزود: الان یکی از مشکلات اصلی ما در یزد همین کلاه‌برداری‌هایی است که سبب شده اطمینان شهروندان یزدی و غیریزدی به خدمات درمانی در یزد سلب شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات