خبرهای داغ:
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز ما با رگبار شبهه‌ها روبه‌رو هستیم که پاسخ دادن به آن نیازمند مطالعه و تلاش بسیاری است.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۲۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

امروز ما با رگبار شبهه‌ها روبه‌رو هستیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز در همایش طلایه داران تبلیغ خطاب به روحانیون مبلغ با تشریح مشکلاتی که در عرصه تبلیغ وجود دارد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی سختی‌هایی وجود دارد سختی‌هایی که در قدیم نیز بوده است مانند اینکه در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز به ایشان حرف‌های زشتی می‌زدند.

وی با بیان اینکه مخالفان ما هم برای امروز هم برای آینده ما برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: آنها در تلاش هستند چراغ اسلام را خاموش کنند اما موفق نمی‌شوند چراکه خداوند متعال در قرآن کریم قول داده است که اگر ما از مومنین باشیم از ما دفاع کند.

استاد درس‌هایی از قرآن با تاکید بر اینکه هرچه فساد در جهان بیشتر شود ارزش معنویت نیز بیشتر معلوم می‌شود، عنوان کرد: روزی اسلام کره زمین را فرا خواهد گرفت و آینده از آن ما خواهد بود چراکه خداوند وعده داده حکومت آینده برای ما است، هر چند ممکن است مشکلاتی نیز برای ما پیش بیاید.

وی با تشریح نقش و جایگاه مبلغان در برطرف کردن نیاز مسلمانان جهان عنوان کرد: بنا به دعوت گروهی سفری به آمریکا داشتم و متوجه شدم مسلمانان آنجا تشنه داشتن حتی یک مبلغ هستند که البته باید توجه داشت که چه مبلغی فرستاده شود.

قرائتی با تاکید بر اینکه روزی همه دنیا علیه جمهوری اسلامی جنگید اما وضعیت نیروهای دفاعی ما بهتر شد، ابراز کرد: من سال‌ها است امام جماعت دانشگاه تهران هستم؛ زمانی در این دانشگاه تنها 8 نفر نماز می‌خواندند اما امروز جمعیت نمازگزاران این دانشگاه افزایش بسیاری یافته است.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت ما در عرصه‌های مختلف بهتر شده است، اظهار داشت: امروز اگر چند مشکل برای ما پیش بیاید به این معنی نیست که نباید کاری انجام دهیم بلکه باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز به روحانیون و مبلغان عنوان کرد: امروز در حوزه‌های علمیه مسیری برای تحصیل کردن و مطالعه کتاب‌ها مشخص شده است که خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد اما معتقدم شما باید این مسیر را بروید و علاوه بر آن در عرصه‌های دیگر نیز مطالعه کنید.

وی با اشاره به اینکه در اسلام تقلید برای احکام است نه در موضوعات، ابراز کرد: عمر شما مبلغان موضوع است پس حق ندارید برای سپری کردن آن از دیگران تقلید کنید چراکه امروز ما با رگبار شبهه‌ها روبه‌رو هستیم که پاسخ دادن به آن نیازمند مطالعه و  تلاش بسیاری است.

قرائتی با تاکید بر اینکه شما مبلغان باید روی عمر خود اجتهاد کنید یعنی تا وقتی واجب هست سراغ مستحب نروید، یا تا وقتی نسل نو هست سراغ نسل کهنه نروید، ابراز کرد: برای تبلیغ خود ارزان‌ترین وسیله و بی‌تکلف‌ترین روش را انتخاب کنید مانند من که هنوز پس از گذشت سال‌ها در برنامه درس‌هایی از قرآن از گچ و تخته سیاه استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه باید از عمرمان بیشتر استفاده کنیم، تصریح کرد: شما مبلغان اگر امروز می‌خواهید در کنار قشری مانند دانشجویان حرکت کرده و به سئوالات آنها پاسخ دهید باید بیش از آن‌ها مطالعه کنید که راه عملی کردن این موضوع نیز کم کردن تعطیلات خود است.

این مفسر قرآن عنوان کرد: شما باید علاوه بر تحصیل علم و سپری کردن سطوح حوزه علمیه به امور واجبی مانند ترویج زکات، نماز و غیره نیز بپردازید چراکه وقتی ما گندم زکات نداده بخوریم آن وقت حرفمان هم در دیگران اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شما باید اوقات خود را مدیریت کرده و بیشتر مطالعه کنید؛ تأکید کرد: به مطالعه قرآن و نهج البلاغه اهمیت داده و در منبرهای خود نیز با الفاظ بازی نکنید چراکه حوصله مردم کم شده و دوست ندارند مطالب طولانی بشنوند.

قرائتی با بیان اینکه گاهی یک حرکت ساده شما مثل خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، ابراز کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال، دشمنان می‌گفتند این حکومت نباید بماند اما به فضل خدا مانده و قوی شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه پس از اعلام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب توانسته‌ام شرح قرآنی برای آن بنویسم، گفت: شما طلاب نباید به دروسی که می‌خوانید قانع باشید بلکه باید در عرصه‌های دیگر نیز مطالعه کنید بنابراین قرآن را علم بدانید و آن را بخوانید.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر طلاب از قرآن کریم تصریح کرد: مشکل ما در عرصه قرآن این است که آن را علم نمی‌دانیم در صورتی که از «والتین و الزیتون» قرآن کریم می‌شود دو رساله دکتری استخراج کرد.

قرائتی با تاکید بر اینکه در حدیثی از امام رضا(ع) آمده است «نماز واجب شد تا قرآن از مهجوریت خارج شود»، تصریح کرد: سخنرانی‌های خود را بر اساس قرآن طراحی کنید چراکه اگر قرآن در جامعه فراگیر شود به فرموده خداوند متعال شکم‌های ما نیز سیر می‌شود.

وی با بیان اینکه من حتی در عرصه روضه‌خوانی نیز 35 روضه قرآنی مانند روضه حضرت علی اصغر(ع) و غیره نوشته‌ام، ابراز کرد: تنها ماه محرم و صفر ماه تبلیغ نیست بلکه در همه ماه‌ها باید این کار انجام شود.

نویسنده تفسیر نور با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت وقت‌کشی ما بالا است، مطرح کرد: به شما طلاب عزیز پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید، برای مدرک گرفتن درس نخوانید و هنگام تبلیغ به دو عنصر محبت و گذشت که بسیار مهم اثرگذار است نیز توجه بسیار کنید.

وی اعلام کرد: امروز ما به تالیف 130 عنوان تفسیر قرآن کریم در عرصه‌های مختلف دانشگاهی مانند حقوق، امور نظامی، روانشناسی و غیره نیاز داریم تا بتوانیم در این عرصه به نیاز جامعه پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات