مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های ادبی استان، گفت: انجمن‌های ادبی باید تجلی‌گاه هویت فرهنگی باشند.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۱۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشا استان، محمد محمدپور با اشاره به نقش و اهمیت شعر به عنوان یک ابزار بسیار قوی برای گسترش فرهنگ، اظهار داشت: ادبیات در ادوار مختلف نزد ملت‌ها، به عنوان غذای روح مطرح بوده است و مردم از دیرزمان با آن زیسته و انس داشته‌اند و دامنه گسترده ادبیات هر قوم و ملتی را با فرهنگ های مختلفی که دارند، به نوعی دربر می‌گیرد و با وجود رونق و گسترش ابزارهای ارتباطاتی در عصر کنونی، این جایگاه و اهمیت شعر هم چنان برقرار و پابرجاست و شعر در صورت رعایت برخی اقتضائات می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای رسانه ای قوی مطرح باشد.

وی هدف از برپایی این نشست را ارائه گزارش دررابطه با عملکرد انجمن‌های ادبی استان و طرح برنامه‌های انجمن‌های ادبی عنوان کرد و گفت: مجمع دبیران انجمن‌های ادبی استان باید به عنوان شورای سیاست گزاری در حوزه‌ی شعر و ادبیات فعالیت کرده و برنامه‌های راهبردی برای این حوزه ارائه کند.

محمدپور افزود: بسیاری از شعرای نامدار کشور از انجمن‌های ادبی این شهر برخاسته اند و امروز نیز باید با تکیه بر این پیشنیه‌ی غنی شعرای نامدار و تاثیرگذار در سطح کشوری و بین‌المللی در انجمن‌های ادبی پرورش یابند.

وی بیان کرد: دبیران انجمن‌های ادبی می‌بایست جایگاه و اهمیت شعر در مسیر گسترش فرهنگ و برانگیختن احساسات و ارتقاء سطح آگاهی های مردم را بشناسند و اگر این شناخت به درستی شکل بگیرد، ادبیات این مرز و بوم بالنده و تاثیرگذار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه انجمن‌های فرهنگی و ادبی تشکل‌هایی بسیار قدرتمند در راستای جریان سازی فرهنگی هستند گفت: رسالت اداره‌ی کل نظارت بر این انجمن‌هاست و نوع نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباط انجمن با وزارتخانه به واسطه شناسه است تا هر انجمن در عین حال از حمایت‌های ارشاد نیز برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: هر کدام از اصخاب فرهنگ و هنر در رشته های مختلف منشاء برکات زیادی در حوزه فرهنگ و هنر هستند و همه فعالیت ها و گفتمان هایی که در حوزه فرهنگ شکل می گیرد به عنوان یک کار فرهنگی بزرگ محسوب می شود و این مهم جز با تلاش و همت فعالان حوزه فرهنگ و هنر محقق نخواهد شد و از این رو ضرورت دارد تا نگاهی متوازن به همه‌ی بخش‌های فرهنگ و هنر داشته و با تقسیم عادلانه‌ی امکانات و منابع از این فعالیت‌ها حمایت کنیم تا شاهد رونق هر چه بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها