فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: در نظام اسلامی امور با همراهی مردم صورت می‌پذیرد و مسئولان نقش حمایتی و هدایتی را دارند.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۰۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در همایش تقدیر از گروه‌های جهادی درمانی مشهد اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان یکی از حوزه‌های مورد نیاز جامعه بوده و تاکنون در بسیاری از مواقع همراه مردم بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه در نظام اسلامی اصالت با کارکرد مردمی است، اظهار داشت: در نظام اسلامی امور با همراهی مردم صورت می‌پذیرد و مسئولان نقش حمایتی و هدایتی را دارند. مشارکت مردم صرفا در حوزه سیاسی نیست مردم در این عرصه کسانی را انتخاب می کنند که نقش حمایتی و پشتیبانی را دارند.
 
وی یادآور شد: دفاع مقدس که یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی ایران تلقی می‌شود با حضور مردم انجام گرفت، تمامی اقدامات و افتخاراتی، چون شهادت، تشییع، اعزام، پشتیبانی و نظایر این موارد توسط مردم صورت گرفت، مردم در تمامی امور مشارکت داشتند، البته هنوز دچار مشکلات و چالش‌های مختلفی در این زمینه هستیم.

سردار نظری با ابراز تاسف گفت: از ظرفیت‌های مردم به درستی استفاده نمی‌شود این در حالی است که شاهدیم در هر عرصه ای که مردم حضور داشتند موفق عمل کردیم که می توان به خدمت رسانی مردمی در سیل اخیر اشاره کرد.
 
وی افزود: مسئولین در قضیه سیل صرفا نقش حمایتی و پشتیبانی را داشتند و اصل اقدام بر عهده مردم بود به عنوان مثال در لرستان ما تنها هماهنگ‌کننده و زمینه‌ساز نیرو‌های مختلف و پشتیبان مالی بودیم، کمک مردم چنان زیاد بوده که دو تا سه گروه مردمی تأمین غذا در نوبت هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: ما در نظام مقدس اسلامی باید با قابلیت و قدرت مردمی حرکت کنیم و اگر با این سبک حرکت کنیم جامعه اسلامی ساخته خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: هنوز در حوزه اقتصاد در بخش‌های مردمی دچار مشکل و خلل هستیم.

سردار نظری یاداور شد: وضع معیشتی مردم در روستا‌ها مبتنی بر کارکرد تمامی اعضای خانواده است و ما راهی نداریم مگر اینکه در مشکلات معیشتی متکی بر مردم و فعالسازی این قاعده گسترده کار کنیم.
 
وی در پایان گفت: وجه تمایز نظام اسلامی با دیگر جوامع این است که همه اقداماتش خروجی فرهنگی باید داشته باشد و این خروجی مبتنی بر اخلاص باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها