خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین

کاهش آسیب های اجتماعی در گرایش به هنر میسر است

انصاری گفت: در جوامعی که هنر وجود دارد و مردم با هنر عجین هستند بسیاری از آسیبهای اجتماعی درمان می شود. هنر در واقع آشتی با طبیعت است و وظیفه هنرمند آگاه کردن مردم است. در طول تاریخ، بشر به دلیل عدم قناعت مشکلاتی برای خود ایجاد کرده است که این امر به دلیل فرصت طلبی و عدم احترام به محیط پیرامون است.
کد خبر: ۹۱۳۰۳۶۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم آغاز رقابت های دانش آموزی در جشواره فرهنگی و هنری بیان کرد: معتقدیم هویت ملی دانش آموزان در فعالیتهای فرهنگی بیشتر شکل می گیرد و قالب هنر بسیار فرصت خوبی برای پرورش نسل خلاق است.

وی گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که هنر، ذایقه ها و باورها را تغییر داده و این یکی از ظرفیتهای هنر است. بشر امروز بدنبال فرصتی جهت درمان ناهنجاری های درونی خود است تا رنج درون خود را درمان کرده و راههای زیادی را تجربه می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مذهب، ایمانها و باورهای معنوی یکی از راههای گریز از این آسیبهاست. اما هنر به عنوان یکی دیگر از این راهها نقش موثری در کنترل ناهنجاری های درونی افراد دارد.
.
انصاری عنوان کرد: اگر افراد به هنر وهنرمند گرایش یابند در واقع جامعه سالم می ماند و نباید نگران آن جامعه بود. هنرمندان باید درمان درد جامعه باشند و آسیبهای اجتماعی را با هنر خود دریابند.

وی افزود: در جوامعی که هنر وجود دارد و مردم با هنر عجین هستند بسیاری از آسیبهای اجتماعی درمان می شود. هنر در واقع آشتی با طبیعت است و وظیفه هنرمند آگاه کردن مردم است. در طول تاریخ، بشر به دلیل عدم قناعت مشکلاتی برای خود ایجاد کرده است که این امر به دلیل فرصت طلبی و عدم احترام به محیط پیرامون است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هنرمند باید با هنر خود به دیگران بیاموزد که راه نجات بشر همزیستی است و مفاهیم همزیستی را در قالب هنر بیاموزد. امروز مفاهیم در آموزش و پرورش موضوعاتی تکراری است. باید به دانش آموزان بیاموزیم که با عشق، خود را برای دیگرا بخواهند و با روشهای اصولی در قالب هنر، دانش آموزان را در برخورد با محیط پیرامون توانمند سازیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها