سردارابوحمزه در نشست خبری سالروز تاسیس سپاه عنوان نمود:

ماندگاری کمکهای کرمان در تاریخ حمیدیه / رسالت پاسداری خدمت خالصانه و مؤمنانه و بدون توقع است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که استان کرمان تنها استانی می باشد که تمامی مسئولین استانی به شهرستان معین خود آمدند؛ گفت: کمک استان کرمان به شهرستان حمیدیه در تاریخ ماندگار خواهد شد .
کد خبر: ۹۱۳۰۲۹۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار غلامعلی ابوحمزه ، فرمانده سپاه ثارالله استان، در نشست خبری  به مناسبت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران  در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با توجه به نقش محوری و کلیدی که امام حسین علیه السلام در محرم سال۶۱ هجری داشتند در منتهی الیه، امام انقلاب این روز به عنوان روز پاسدار نامگذاری کردند و فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود.

 ابوحمزه تصریح کرد :  در طول بیش از ۴۰ سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد  فراز و فرودها را به لطف خدا و مردم،  سپاه در همه مأموریت ها چه در داخل کشور و چه  خارج از کشور به بهترین وجه وظیفه و تکلیف خود را انجام داده است.

 

سردار ابوحمزه در خصوص عملکرد  سپاه ثارالله در شهرستان سیل زده حمیدیه گفت: سپاه ثارالله و استان نقش پشتیبانی از مردم حمیدیه را عهده دار است؛ حمیدیه حدوداً ۱۷ کیلومتر از اهواز فاصله دارد و روستاها و بخشی از شهر دچار سیل شده و نیاز است کمک های لازم انجام شود.

 

وی گفت: سپاه در هر شرایط و موردی که مردم ما در هرجای کشور نیاز داشته باشند وارد می شود و این را به عنوان یک تکلیف می داند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  تصریح  کرد: رسالت پاسداری خدمت خالصانه و مؤمنانه و بدون توقع به همه اقشار جامعه است

وی  در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهار داشت: خوی استکباری دولتمردان آمریکا در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی که همیشه به نوعی علیه انقلاب حرکت هایی انجام دادند و محورهای اصلی خصومت و جوسازی ها و توهین ها و تحقیرها علیه انقلاب از سال ۵۷ تاکنون یکی از نهادهایی که همیشه مورد نگاه خصمانه دولتمردان آمریکا بوده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

وی به صراحت اعلام کرد: این حرکت آمریکایی ها بی پاسخ نخواهد و حرکت قوی، منسجم و شکننده ای را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام خواهد داد و از طرفی هم اقتدار، عزت، سربلندی سپاه را با این حرکت مذبوحانه نشان داد و سپاه با اقتدار همین رویه ای که در طول این ۴۰ ساله انجام داده خواهد داشت.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: آمریکایی ها ضربات شکننده ای در لبنان، سوریه و عراق خورده اند و سپاه با تدابیر رهبری نقش کلیدی در این ضربات داشته است و همچنان خادم مردم و بازوی ولایت مطلقه فقیه است و فقط تدابیر و اوامر حکیمانه رهبری در تمامی عرصه ها را انجام می دهد.

وی در رابطه با حضور سپاه در مناطق سیل زده تشریح کرد: یکی از دستورات صریح رهبری حضور نیروهای مسلح در کمک رسانی به مردم سیل زده بود و ما نیز از روزهای اول وارد کار شدیم و به جمع آوری کمک ها و نیازمندی های آن ها در سطح استان و پایگاه ها و رده های بسیج پرداختیم.


این مقام مسئول اظهار داشت : ۱۰۰ نفر گروه جهادی متخصص همراه با کف کش، بیل و کلنگ به منطقه پلدختر لرستان اعزام شدند و در استان خوزستان نیز شهرستان حمیدیه به سپاه ثارالله استان کرمان سپرده شد.

ابوحمزه گفت : مردم حمیدیه ۲۳ هزار دام سبک و سنگین دارند و شغل عمده آن ها دامداری و کشاورزی است و بعد از سیل جمع بندی مسئولین خوزستان این بود که شهرستان و روستاها باید تخلیه شود و ما بعد از ورود به حمیدیه شاهد بودیم که کسی در شهرستان حضور نداشت و افراد به اردوگاه منتقل شده بودند و سپاه با کمک موکب های اعزامی خدمات ارائه می دادند .


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: از ۷۰ روستای این شهرستان ۲۵ روستا در وضعیت خاص قرار گرفته بودند که خطر احساس می شد و ۱۵ روستا به زیر آب رفته بودند و ما صبح روز ۱۸ فروردین به سمت حمیدیه حرکت کردیم و شهر کاملا تعطیل و تخلیه شده بود .


این مقام مسئول تصریح کرد: روحیه دفاع مقدس در دوران جنگ کاملا در جوانان حمیدیه دیده شد ولی جوانان قرص و محکم ایستاده بودند ؛ مردم و مسئولین و دستگاه های اجرایی نیز همگی فعالیت می کردند و با برنامه ریزی مدون برای ایجاد سیل بند انجام شد.


وی افزود: در پنج روز اول تلاش کردیم که آب وارد شهر نشود و علی رغم همه مشکلاتی که ایجاد شد شهرستان حمیدیه دچار مشکل نشد و در نماز جمعه نیز از مردم خواستیم مردم به شهر باز گردند و سپاه با تمام توان و امکانات وارد عمل شد و ۷۰ قایق تندرو را در حمیدیه مستقر کرده بود .


ابوحمزه ابراز داشت: تا کنون ۳۰ کامیون اقلام به شهرستان حمیدیه اعزام شده است که شامل لوازم بهداشتی ،پتو، سرویس بهداشتی،آب معدنی و پلاستیک بود و با هماهنگی با استاندار و مسئولین اجرایی نیز ۵۰ دستگاه سبک و سنگین به حمیدیه اعزام شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که استان کرمان تنها استانی می باشد که تمامی مسئولین استانی به شهرستان معین خود آمدند؛ گفت: کمک استان کرمان به شهرستان حمیدیه در تاریخ ماندگار خواهد شد .


وی با اشاره به این که حمیدیه نقش بسیار کلیدی نسبت به خوزستان و کشور در دوران دفاع مقدس داشته است؛عنوان کرد: دو گروه جهادی و سه موکب از استان به حمیدیه اعزام شده است که در این موکب ها ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ غذای گرم تهیه می شود و ۲۵۰ میلیون تومان توسط سپاه در سطح رده ها و پایگاه به غیر از کمک های دیگر جمع آوری شده است.


وی ادامه داد:در روزهای ابتدایی با بالگرد غذا برای مردم ارسال می شد و همکاران هلال احمر در این زمینه زحمت بسیار کشیدند ولی بعد از استقرار مردم باید اقلام و امکانات اولیه زندگی آن ها تامین شود و برخی از منازل به ویژه منازل روستایی باید نوسازی و بهسازی شوند و سپاه هم اعلام کرده است تا به مردم کمک کند.

ابوحمزه توضیح داد: ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری نیز همایش رسانه های نوین در شکل دهی نهادهای اجتماعی در کرمان  برگزار خواهد شد که این همایش به همت سازمان بسیج اساتید ، بسیج رسانه و مرکز فضای مجازی برگزار می شود  .


این مقام مسئول در پایان گفت: مدعوین این برنامه مدیران و معاونین فضای مجازی کشور رییس سازمان بسیج رسانه ، وزیر ارتباطات،معاون وزیر ارشاد، چهل رسانه جبهه مقاومت بین المللی  و ۳۰ نفر پژوهشگر و استاد عرصه رسانه و پروفسور فرهنگی پدر علم رسانه و ارتباطات هستند که این همایش در محل دانشگاه هایتک شهر ماهان برگزار خواهند شد.

ارسال نظرات